25-Jul-2023, 12:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Jul-2023, 12:48 PM door 365cycle.)
(25-Jul-2023, 08:26 AM)Wim -de roetsende schreef: 700:24=29,166666667
@365cycle, kun jij echt 24 uur lang met een gemiddelde van 30km/u over (on)bekende wegen rijden?
Pauzes? Even plassen, eten, enz.? Het gemiddelde moet dus nog iets hoger liggen.
(25-Jul-2023, 09:22 AM)Wim -de roetsende schreef: 700:20=35km/uPauzes doe ik zo min mogelijk, vind het daarna altijd moeilijk om weer op gang te komen. Eten doe ik rijdend.
Met 4 uur pauze klinkt het al iets redelijker. Dus 20 uur lang met 35km/u fietsen.
Verder... de tijd zal het leren. Met de lente-OBT heb ik 460 km gereden met een gemiddelde van iets van 36 km/h. Dat is duidelijk minder ver, maar de OBT-km's zaten daar nog bij; tijdens zo'n OBT verspil je veel energie en ligt het gemiddelde laag. Daarnaast was ik 's ochtends later vertrokken dan gepland; om op tijd te komen had ik op de eerste 200 km dus al behoorlijk wat stukken rond de 50 km/h gekruist (gemiddelde lag toen ik aankwam nog op de 40), op het laatste stuk hier en daar zelfs 55-60 km/h. Bij hogere snelheden en klimmen is de Bülk daarnaast duidelijk efficienter dan de Milan GT was. Met de Bülk kruis ik 40 km/h in hartslagzone "No Zone", dus nog onder "Warm Up"
Dan is er nog aspect Duitsland: Meer heuvels, grotendeels onbekend terrein, maar ook veel meer ruimte om door te rijden (want minder verplichte fietspaden).
(25-Jul-2023, 09:27 AM)Roepers schreef: Gemiddelde snelheid is geen kruissnelheid. Hoe hoger de gemiddelde snelheid moet zijn, hoe verder de kruissnelheid daar boven moet liggen. Dus zeg maar op 45 km/h kruisen.Klopt, het is makkelijker om een redelijk gemiddelde te rijden dan om een echt hoog gemiddelde te rijden. Die schaarse ritten dat ik echt eens voluit loop te vlammen zie ik het gemiddelde soms naar 55 km/h lopen... vervolgens rijd je een dorpje in en ben je zo 5 a 6 km/h kwijt
Een stop ligt namelijk verder onder de gemiddelde snelheid bij een hoog gemiddelde. Even rustig aan doen omdat het (fiets)verkeer niet hard gaat maakt ook veel meer uit. De tendens is dat een hoger gemiddelde dichter bij een lager gemiddelde uitkomt. Je smijt er veel meer energie tegenaan dan bij een relaxte rit en toch maken de gemiddelden niet zo veel uit.
Daar helpt ruimte wel enorm. In en om Rotterdam gemiddeld 40 km/h rijden is niet makkelijk, in Zeeland kom ik dicht bij de 50 met dezelfde moeite.