29-Jul-2023, 01:08 PM
(29-Jul-2023, 12:11 PM)Niels van der Wal schreef:Op een Velomobiel zit ook een bepaald percentage winst. Dit zou hoger liggen naar mijn verwachting, dan op een doos eieren in de supermarkt. Want eieren verkoopt de supermarkt heel veel in een week en een Velomobiel verkoop je niet veel van op jaarbasis. Dus minder producten moeten meer goedmaken over een jaar. De winst die Ymte maakt op zijn verkoop, zit ook belasting op. Ook zijn werkuren betaal je met extra belastingen. Deze bedragen zal hij niet bereken voor zijn gezin. Wie weet doet hij zelf bepaalde klusjes aan de fiets waardoor Jan minder rekent voor de fiets. Misschien dingen tegen inkoop leveren voor zijn eigen gebruik. Dan kost een VM van andere 11000 misschien nog maar 6500 bv. Dus waarom zouden ze dan geen DF rijden? Een Velomobiel die niet van Intercitybike is, zal financieel minder interessant zijn voor zijn kinderen. Mijn ouders werkte vroeger in een bedrijf en zij hadden hele interessante voordelen. Mijn moeder heeft weleens over gehad dat ze een juweel had gekocht volgens inkoop prijs. Nou in de winkel moest het heel wat meer opbrengen. En volgens mij gaven ook bepaalde leveranciers kortingen aan mensen die in de winkel werkte.(29-Jul-2023, 11:01 AM)Willeke_IGKT schreef: De kinderen van Ymte reden allemaal een DF toen Anna nog maar net 16 was, de rest is jonger.
Dus wachten tot je over de kap kunt kijken en de trappers dicht genoeg bij kunnen.
Van Ymte mocht het dus :-)
Een velomobiel is niet goedkoop; vanaf 16 mag je ook zelfstandig eigen financiële beslissingen nemen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.