04-Aug-2023, 09:58 AM
(04-Aug-2023, 09:38 AM)Wim -de roetsende schreef: Dit wordt mijns inziens zo'n woorden-discussie.
Bij mijn weten is het gewoon een ongeschreven regel om je enigszins aan de snelheid te houden die op de borden staat.
Iedere fietser weet met of zonder snelheidsmeter echt wel of hij ongeveer 20, 30 of 40km/u rijdt.
Op wegen waar de maximumsnelheid 30km/u is, is het meestal ook onverstandig om veel harder te gaan rijden. Indien het qua veiligheid geen enkel probleem is om daar 40km/u te gaan fietsen, dan vermoed ik dat je daar ook niet snel een bekeuring zult krijgen vanwege een snelheidsovertreding.
Ik weet niet wat je bedoeld met 'woorden-discussie'. Maar laten we daar niet een discussie over starten
Het gaat mijns inziens hier over wat de regels voorschrijven en niet over wat 'goed' is om te doen.
En ik heb een groot probleem met ongeschreven regels. Staat dat ook vermeld op de bekeuring: "Beboet wegens ongeschreven regel 3.a."? Ik woon in Duitsland en probeer me aan de verkeersregels te houden. Daarvoor ben ik aangewezen op de StVO (Duitse verkeersregels). Hoe moet ik als buitenlander op de hoogte zijn van ongeschreven regels in Duitsland?
Voor zover ik je ken ben je een pragmatisch persoon. En ik zal toegeven dat het zoeken wordt naar een speld in een hooiberg om iemand te vinden die bekeurd is voor het overtreden van de maximumsnelheid op een A1-bord. En zelfs als je die persoon vindt, is het de vraag of het ook bij de rechter standgehouden heeft.
Deze discussie gaat volgens mij over of het hypothetisch mogelijk is dat een rechter je uiteindelijk zou veroordelen tot het betalen van een boete voor het overtreden van de maximumsnelheid (A1).
Dit zal voor 95% van de lezers een totaal niet-boeiende discussie zijn, maar zolang er mensen standpunten naar voren brengen, ben ik blij omdat ik daarmee mijn standpunten kan controleren op validiteit.