12-Mar-2018, 07:00 PM
Vandaag een tochtje van 102 kilometer om het Klever Reichswald heen. Onderweg in het Duitse Zyfflich nog een roeifietser tegengekomen.
Op de terugweg net ten zuiden van Emmerich kreeg ik een kettingbreuk. Ik merkte onderweg al wat geks met de ketting, maar dacht dat dat ook aan de afstelling van de versnellingen zou kunnen liggen. De ketting is nog niet zo oud, kwam met de (nieuwe) fiets die ik vorig jaar januari opgehaald had. Heeft 7000 kilometer gelopen. Nog niet erg oud? Maar goed, een kapot schakeltje kan altijd. Ik heb de kapotte eruit gehaald en verbonden met een van de quicklinks die ik altijd bij me heb. Dat loont zich na tien jaar nu eens.
Kan ik nu nog rustig duizenden kilometers met de ketting doorfietsen, of hebben jullie de ervaring dat een ketting die ooit eens ergens gebroken is in de niet al te verre toekomst het nog een keertje zal begeven?
Op de terugweg net ten zuiden van Emmerich kreeg ik een kettingbreuk. Ik merkte onderweg al wat geks met de ketting, maar dacht dat dat ook aan de afstelling van de versnellingen zou kunnen liggen. De ketting is nog niet zo oud, kwam met de (nieuwe) fiets die ik vorig jaar januari opgehaald had. Heeft 7000 kilometer gelopen. Nog niet erg oud? Maar goed, een kapot schakeltje kan altijd. Ik heb de kapotte eruit gehaald en verbonden met een van de quicklinks die ik altijd bij me heb. Dat loont zich na tien jaar nu eens.
Kan ik nu nog rustig duizenden kilometers met de ketting doorfietsen, of hebben jullie de ervaring dat een ketting die ooit eens ergens gebroken is in de niet al te verre toekomst het nog een keertje zal begeven?