21-Aug-2023, 11:49 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Aug-2023, 12:16 AM door Joop99.)
(21-Aug-2023, 10:12 PM)Wim -de roetsende schreef: Hoe zou je dit dan aanpakken bij banden waar geen minimum vermeld staat?Nog even in de schuur gekeken en inderdaad, twee maten banden met alleen een maximum. Op de Schwalbes staat het op de zijkant. Even de catalogus doorgebladerd, met 60% van de maximum waarde zit je over het algemeen goed. Hier en daar een tiende afwijking. Het is maar een richting om mee te beginnen. Probeer dan een keer een tiende lager en dan weer eens een tiende hoger om te zien of het scheelt. Liefst een beetje met hetzelfde weer. Lagere temperatuur geeft koud asfalt en dat rolt minder goed en de lucht wordt dikker. Het is dan niet anders, je kunt ook dan nog proberen of er iets te vinden is over de band op het internet, maar meestal zal de internetpagina niet meer vermelden dan wat je al weet.
(21-Aug-2023, 11:46 PM)melle z schreef:Kwam ik zelf ook achter, vind dat erg tegenvallen. Ik heb het over doorsnede weg condities, dus ja een allround-compromis.(21-Aug-2023, 11:11 PM)Joop99 schreef: Ik denk dat op elke serieuze band ook de minimum druk staatOf je denkt verkeerd, of de Continental Grand Prix TT 23-622 is geen serieuze band, ik laat de conclusie graag aan jou. Op de band zelf staat zoals gezegd alleen max. 8,5 bar, op de Continental website staat 110-12psi (7,6-8,3 bar), dus ik zat sowieso onder het minimum, zelfs met de Joop99 Formule™. Voor de duidelijkheid: dit is een tijdritband ontworpen op snelheid, en daarmee totaal onvergelijkbaar met een allround-compromisband zoals de Schwalbe Marathon (als je toch compromisbanden wil zou ik trouwens Continental Contact Urbans nemen, die zijn comfortabeler en sneller).
In hun catalogus staat het wel, alleen komt jouw band daarin niet meer voor. Wat opvalt is dat er weinig verschil is tussen minimum en maximum druk, dat betekent weinig speling op type weg. Maar je zal denk ik niet op een bospaadje gaan fietsen met deze band.(Continental is niet bij mij in de buurt te koop) Joop99 Formule™
e-Orca 0099, ICE Adventure HD