22-Aug-2023, 02:32 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Aug-2023, 02:34 PM door Wim -de roetsende.)
(22-Aug-2023, 01:15 PM)Joop99 schreef: Dank voor het gewicht van de pendel, had gezocht op bandentest en niet op pendel. Verder snap ik het "gedram" even niet, met "Marathon" heb je al een bepekte hoeveelheid banden en met HS420 kun je dan gericht zoeken, staat bij elke band en deze code is binnen Schwalbe uniek. Dus ja het is de band op bladzijde 24. En? Verder had jij als ultieme bandenkenner natuurlijk al moeten weten dat het de klassieker was vanwege het streepje groen waarover ik schreef, de dusandere Marathons hebben blauw of rood als anti lek laag. Wil je voortaan bij iedereen zo reageren die de naam van de band naar jouw mening niet volledig intikt?, dank je wel.
Hoe reageer ik dan? Ik stel een vraag over welk type band het precies is. Als dat niet duidelijk is, dan zijn we namelijk gewoon in de lucht aan het kletsen.
'Ultieme bandenkenner'. Wow, dankjewel dat is te veel eer hoor.
Ik heb echter geen idee of er niet veel meer Marathon types worden gemaakt met die groene anti-lek-laag. Ik ben verder niet in die banden geïnteresseerd en weet dus niet alle details.
Ik zie nu trouwens wel dat je met GreenGuard banden iedere 8000km lek rijdt, dat vind ik best vaak. Zo vaak rijd ik met de Conti Urbans niet eens lek. Dit bandje is ook nog eens lichter en ik vind 'm sneller en comfortabeler dan de GreenGuard. Daar heb ik trouwens ook ruim 20.000km mee gereden o.a. onder mijn QuestXS.
Citaat:Dank voor de kennisgeving dat bij een Frans "ventieldingetje" er lucht ontsnapt bij opendraaien, zal vragen of op de nog voor mij te bouwen open ligger weer autoventielen kunnen komen.
Dit vermeldde ik om aan te geven dat het door mij genoemde luchtverlies dus niet volledig te wijten is aan het normale leeglopen. Leek mij wel relevant, omdat je aangaf dat je 1 bar veel vond. Het is dus sowieso minder dan 1 bar vanwege dat ventieldingetje
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler