22-Aug-2023, 03:40 PM
(21-Aug-2023, 11:49 PM)Joop99 schreef: De Schwalbe Airmax Pro heeft twee cijfers achter de decimale punt dus 0.00bar.Het aantal posities achter de punt/ komma zegt iets over precisie, niks over de accuraatheid van de meting. Conclusies over accuraatheid van een meting verbinden aan de precisie van de schaal heet precisiebias (parallel hieraan geloven ook hele volksstammen dat digitale meters/ weegschalen accurater zijn dan analoge).
(21-Aug-2023, 11:49 PM)Joop99 schreef: Tegenwoordig kun je met de beschikbare elektronica heel nauwkeurig druk meten en de sensoren zijn sterk verbeterd.Dat zal, maar hoe weet jij wat voor sensoren er in je fietspomp zitten en hoe nauwkeurig ze zijn? Niet dat het er in de praktijk heel veel toe doet, ik denk dat een afwijking van, zeg, 5-10 procent voor gemiddeld gebruik waarschijnlijk best acceptabel is voor een fietspomp.
Ik doe voor mijn werk onderzoek naar gebruikersperceptie in interactie met technologie, dus ik vind dit een mateloos interessant onderwerp.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane