Een zebrapad op een 70 kmh weg slaat ook echt helemaal nergens op.
Maar dan nog; als je blijft staan wordt je voorrang vaak afgepakt. Ik dwing vaak af, maar dat komt meestal aan op het exact kennen van mijn eigen remweg en het niet emotioneel gehecht zijn aan mijn voorwiel. Des te meer mensen afdwingen, des te eerder zal dat volk leren dat ze uit zichzelf voorrang moeten verlenen.
Over camera's die zien dat mensen niet kijken... het field of view van een mens, zonder het hoofd te draaien is fors meer dan 180°. Ik draai mijn hoofd nooit meer richting automobilisten die mij voorrang moeten verlenen. Ik kijk door de hoeken van mijn ogen. Sinds ik dat niet meer doe (hoofd draaien) krijg ik veel vaker voorrang.
Andersom, als ik zelf voorrang moet verlenen, draai ik mijn hoofd wel.
Maar dan nog; als je blijft staan wordt je voorrang vaak afgepakt. Ik dwing vaak af, maar dat komt meestal aan op het exact kennen van mijn eigen remweg en het niet emotioneel gehecht zijn aan mijn voorwiel. Des te meer mensen afdwingen, des te eerder zal dat volk leren dat ze uit zichzelf voorrang moeten verlenen.
Over camera's die zien dat mensen niet kijken... het field of view van een mens, zonder het hoofd te draaien is fors meer dan 180°. Ik draai mijn hoofd nooit meer richting automobilisten die mij voorrang moeten verlenen. Ik kijk door de hoeken van mijn ogen. Sinds ik dat niet meer doe (hoofd draaien) krijg ik veel vaker voorrang.
Andersom, als ik zelf voorrang moet verlenen, draai ik mijn hoofd wel.