08-Sep-2023, 09:19 AM
Zelf een tijd een Versatile gehad met Rohloff. Voordeel is het bij stilstand op kunnen schakelen. Bij een relatief zware velomobiel heeft het ook gemak bij optrekken. Je kan de kleine verzetten gebruiken zonder gebruik te maken van verschillende voorbladen. Een versteller voor het hele bereik. Hetzelfde idee zit nu op bijvoorbeeld een A9 met 1x12. Een rohloff is een heel efficiënte naaf. Als de kettinglijn door een rohloff recht blijft wordt een deel (zo niet alles) van een nadeel van een rohloff gecompenseerd.
In oudere quests (3x20 en mango's) is het mogelijk zo'n naaf te monteren. Mocht je dit achteraf willen is het wijs om eerst dit te bevragen bij Intercitybike of Velomobiel.
Met groet
Piet
In oudere quests (3x20 en mango's) is het mogelijk zo'n naaf te monteren. Mocht je dit achteraf willen is het wijs om eerst dit te bevragen bij Intercitybike of Velomobiel.
Met groet
Piet