11-Sep-2023, 07:03 PM
In een tocht van 152 zag ik er vandaag twee. De eerste was een heer op een handfiets die samen met een racefietser fietste. Ik had een korte waterpauze niet ver van Nieuwe-Beijerland, en zij haalden mij in. Ik deed dat later halverwege richting Hellevoetsluis bij hen terug. Die handfiets ging nog aardig rap. Het duurde mij langer voordat ik hem had ingehaald dan ik vooraf dacht. Hij ging maar een paar kilometer per uur zachter dan ik.
De tweede was meer een schim voor mij. Toen ik onderaan de Calandbrug bij Rozenburg reed, zag ik (dacht ik) in de verte bij de stoplichten een heer op een donkere ligfiets oversteken die de bebouwde kom van Rozenburg in ging. Ik dacht, die zie ik vast nog wel bij de veerboot. Maar nee, bestemming was blijkbaar Rozenburg zelf? Meer kanten kan je ook nauwelijks op in Rozenburg...
De tweede was meer een schim voor mij. Toen ik onderaan de Calandbrug bij Rozenburg reed, zag ik (dacht ik) in de verte bij de stoplichten een heer op een donkere ligfiets oversteken die de bebouwde kom van Rozenburg in ging. Ik dacht, die zie ik vast nog wel bij de veerboot. Maar nee, bestemming was blijkbaar Rozenburg zelf? Meer kanten kan je ook nauwelijks op in Rozenburg...