15-Sep-2023, 01:21 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Sep-2023, 01:23 PM door Fietsbennie.)
Uit nieuwsgierigheid was ik boven in het mandje wel benieuwd hoe ver de horizon op dergelijke hoogten was, en hoe ver ik eigenlijk kon kijken.
Natuurlijk kan ik in daar uitgebreid gaan internetten om daar achter te komen, maar daar is het uitzicht veel te mooi voor.
Plus loop ik het risico dat mijn telefoon naar beneden zal kunnen vallen.
Eenmaal met beide voeten weer op de bodem, kwam ik een site met formule tegen waarin je kon uitrekenen aan de hand de hoogte wat de afstand tot de horizon zou zijn.
Ik ben ook nog beetje kundig met Excel, dus laat ik het eens excelformule gieten:
Blijkt dat met een hoogte van 2 kilometer (2000 meter) de afstand tot de horizon bijna 160 kilometer ver weg te zijn, dus dat ik zover zou kunnen zien.
Ik zat wel te ginnegappen daarboven dat ik de zee kon zien, maar daar is dus geen woord van gelogen...
Als ik dat in een kaartje gooi komt het er namelijk dan zo uit te zien
en daar zit best veel radius in van mijn fietsafstand op een dag...
Ben ik daar ook weer van op de hoogte...
Natuurlijk kan ik in daar uitgebreid gaan internetten om daar achter te komen, maar daar is het uitzicht veel te mooi voor.
Plus loop ik het risico dat mijn telefoon naar beneden zal kunnen vallen.
Eenmaal met beide voeten weer op de bodem, kwam ik een site met formule tegen waarin je kon uitrekenen aan de hand de hoogte wat de afstand tot de horizon zou zijn.
Ik ben ook nog beetje kundig met Excel, dus laat ik het eens excelformule gieten:
Blijkt dat met een hoogte van 2 kilometer (2000 meter) de afstand tot de horizon bijna 160 kilometer ver weg te zijn, dus dat ik zover zou kunnen zien.
Ik zat wel te ginnegappen daarboven dat ik de zee kon zien, maar daar is dus geen woord van gelogen...
Als ik dat in een kaartje gooi komt het er namelijk dan zo uit te zien
en daar zit best veel radius in van mijn fietsafstand op een dag...
Ben ik daar ook weer van op de hoogte...
gr. Fietsbennie site