15-Sep-2023, 04:08 PM
(22-Aug-2023, 09:02 PM)Wim -de roetsende schreef: Onder de Milan heb ik ook de 32-406 CCU. Die staan op 7 bar. Als ze onder de 6 komen dan gaat er zeker 10% van mijn kruissnelheid af.
Als mijn kruissnelheid 36km/u is op 7 bar, dan is het dus op <5,5bar ongeveer 32km/u.
Ik ga het dan ook echt merken in de bochten. Het lijkt dan of ik een lekke band heb.
Ook tijdens de acceleratie lijkt het dan soms alsof ik een lekke band heb.
Uiteraard is dit dus gebaseerd op het rijden met een driewieler/trike/vm.
Na dit bericht heb ik op zondag 27/8 de banden niet opgepompt.
Op 3/9 ook niet en op 10/9 ook niet.
Ik wilde na de bovenstaande verhalen toch nog eens testen wanneer ik zou merken dat de druk lager zou worden.
Op 20/8 heb ik ze dus voor het laatst opgepompt.
De 32-406 CCU op ruim 7 bar en de Conti GP 28-559 op ruim 8 bar.
Vandaag 15/9 heb ik ze na 25 dagen weer opgepompt.
De 32-406 CCU stonden op ruim 5 bar en de Conti GP 28-559 stond op ruim 6 bar.
Alles op dezelfde manier afgerond. Ik werk met hele en halve getallen.
Alle banden zijn dus ongeveer 2 bar kwijtgeraakt in minder dan 1 maand.
Voor en tijdens de drukmeting was er geen sprake van drukverlies.
Temperatuur was in deze periode redelijk gelijk. Gewoon lekker warm.
Het gaat dus om week 35, 36 en 37.
In deze drie weken is mijn snelheid langzaam steeds lager geworden.
Viel eerst niet op, in week 36 werd het merkbaar maar vooral de afgelopen week (37) was mijn snelheid beduidend lager.
Ik kwam met steeds meer moeite boven de 35km/u en in de bochten dacht ik een paar keer te voelen dat ik een lekke band had. Ik ben 2x gestopt om dat te checken.
De Milan werd een beetje zoekerig en dweilerig. Vooral in de bochten dus.
Mijn conclusie: ik vind de Milan niet prettig fietsen als de 32-406 CCU op ruim 5 bar staan en de Conti GP 28-559 op ruim 6 bar.
Vanaf nu ga ik de banden weer op de maximale druk zetten.
Meestal iedere zondag en soms om de week.
Mijn 2 centen
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282