15-Sep-2023, 10:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Sep-2023, 11:11 PM door Lopopodium.)
In een tocht van 175 kilometer van Valkenburg naar Tilburg, zag ik er weliswaar geen, maar had op de top van de Gulperberg wel een gesprek met een Engelsman die mij vertelde een trike te hebben in Engeland. Dus ik tel die maar mee...
Ik was nog niet eerder in Zuid-Limburg geweest met de fiets, en dacht, ik pak eens een bergje mee. Eerst de Cauberg en iets later de Gulperberg. De laatste begint met 18% stijging. Ik ken de Van Randwijckweg en Oude en Nieuwe Holleweg bij Berg en Dal / Nijmegen goed. Die is volgens mij 12-14%, en daar kom ik net op stapvoetssnelheid boven. Vooraf dacht ik dat de Gulperberg mij dan waarschijnlijk niet zou lukken en dat ik het eerste deel zou moeten lopen. Maar dat viel eigenlijk erg mee. Was wel twee keer stilgevallen door een tekort aan snelheid, maar het lukte mij tegen mijn verwachting in om beide keren toch weer op gang te komen. Die Cauberg was natuurlijk ook wel even wat klimmen, maar vond ik eigenlijk maar een klein heuveltje. Ik vind de Van Randwijckweg een stuk lastiger. Die is ook twee keer zo lang. De Cauberg was volgens mij maar een half kilometertje echt klimmen.
In België had ik het plan om te fietsen door de bomen (https://farout.be/2019/05/29/fietsen-doo...n-bosland/ en https://www.bosland.be/ontdek-bosland/fi...-bomen/83/). Dat was eigenlijk best geinig, maar ook weer niet superspectaculair.
Verder een leuke tocht (maar België moet ik voortaan toch ècht gaan overslaan bij mijn fietstochten). Een fietstocht die helaas vlakbij Tilburg bijna geëindigd was met een hele plotse lekke band. Er bleek een stuk metaal in mijn achterband te zitten. Het is altijd de achterband... De binnenband gewisseld en daarna maar weer door. De clickbox had er daarna geen zin meer in. Dus daar moet ik morgen nog even naar kijken. Kon zonder naafversnelling wel verder fietsen.
Maar ik zit altijd maar te prutsen om dat achterwiel er weer goed in te krijgen. Heeft iemand daar nou een handige manier voor? Ik zit altijd met de ketting en derailleur te kloten. En dan moet het wiel tegelijkertijd ook nog in de schijfremruimte gemikt worden.
Ik was nog niet eerder in Zuid-Limburg geweest met de fiets, en dacht, ik pak eens een bergje mee. Eerst de Cauberg en iets later de Gulperberg. De laatste begint met 18% stijging. Ik ken de Van Randwijckweg en Oude en Nieuwe Holleweg bij Berg en Dal / Nijmegen goed. Die is volgens mij 12-14%, en daar kom ik net op stapvoetssnelheid boven. Vooraf dacht ik dat de Gulperberg mij dan waarschijnlijk niet zou lukken en dat ik het eerste deel zou moeten lopen. Maar dat viel eigenlijk erg mee. Was wel twee keer stilgevallen door een tekort aan snelheid, maar het lukte mij tegen mijn verwachting in om beide keren toch weer op gang te komen. Die Cauberg was natuurlijk ook wel even wat klimmen, maar vond ik eigenlijk maar een klein heuveltje. Ik vind de Van Randwijckweg een stuk lastiger. Die is ook twee keer zo lang. De Cauberg was volgens mij maar een half kilometertje echt klimmen.
In België had ik het plan om te fietsen door de bomen (https://farout.be/2019/05/29/fietsen-doo...n-bosland/ en https://www.bosland.be/ontdek-bosland/fi...-bomen/83/). Dat was eigenlijk best geinig, maar ook weer niet superspectaculair.
Verder een leuke tocht (maar België moet ik voortaan toch ècht gaan overslaan bij mijn fietstochten). Een fietstocht die helaas vlakbij Tilburg bijna geëindigd was met een hele plotse lekke band. Er bleek een stuk metaal in mijn achterband te zitten. Het is altijd de achterband... De binnenband gewisseld en daarna maar weer door. De clickbox had er daarna geen zin meer in. Dus daar moet ik morgen nog even naar kijken. Kon zonder naafversnelling wel verder fietsen.
Maar ik zit altijd maar te prutsen om dat achterwiel er weer goed in te krijgen. Heeft iemand daar nou een handige manier voor? Ik zit altijd met de ketting en derailleur te kloten. En dan moet het wiel tegelijkertijd ook nog in de schijfremruimte gemikt worden.