18-Sep-2023, 08:12 AM
Aangezien ik mijn fiets vooral voor woon-werkverkeer gebruik en pure snelheid niet mijn hoogste doel is, ben ik voorlopig best tevreden met de Schwalbe Marathon Racers voor en (ik kan even niet op de naam komen) de 26" Schwalbe anti-lekband achter. Voor 47mm breed, achter 42. Het zal vast sneller kunnen, maar lekbestendigheid is mijn hoogste eis en blijkbaar dacht de vorige eigenaar daar net zo over
Als deze banden versleten zijn, zal er wel weer zoiets op komen. Ik had niet verwacht met zulke brede banden nog zo wendbaar te kunnen zijn met de Strada. Pas na de proefrit toen ik de fiets thuis uitlaadde en checkte wat de bandenspanning eigenlijk was, zag ik dat het best brede banden zijn. Die wendbaarheid moet toch alleen maar beter worden met 42mm of zelfs 37mm voor? Of is de stuuruitslag ergens anders door beperkt?
Als deze banden versleten zijn, zal er wel weer zoiets op komen. Ik had niet verwacht met zulke brede banden nog zo wendbaar te kunnen zijn met de Strada. Pas na de proefrit toen ik de fiets thuis uitlaadde en checkte wat de bandenspanning eigenlijk was, zag ik dat het best brede banden zijn. Die wendbaarheid moet toch alleen maar beter worden met 42mm of zelfs 37mm voor? Of is de stuuruitslag ergens anders door beperkt?