18-Sep-2023, 11:14 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Sep-2023, 01:46 PM door Bob Hagendijk.)
Het ligt ook aan je route, als je veel schelpenpaadjes door het bos pakt zou ik andere banden nemen dan alleen glad asfalt.
Ik rij met Continental Grand Prix 5000 banden. Banden met een lage rolweerstand, goede anti-lek en goede grip bij nat wegdek. Tot nu toe 3500 km zonder lekke band, behalve 1 klapband door schuurschade, waar de buitenband niks aan kon doen. Er zijn langzamere banden die nog minder lek raken, maar ik vind dit al een goede score. Aan de andere kant zijn er ook tijdritbanden die nog sneller zijn, maar dan wordt de kans op lekrijden veel groter, banden slijten sneller en procentueel win ik er niet zoveel meer mee. Dus hou ik het bij deze.
Je vraag is dus niet zomaar te beantwoorden, het hangt af van waar je nu mee rijdt, welke band zou je als alternatief willen gebruiken, wat voor wegdek heb je, hoe snel ben je met banden wisselen etc. Er staat trouwens heel veel info in het bandentopic in het velomobielenforum, misschien beter die doorlezen voordat er nog zo'n zelfde topic ontstaat .
Ik rij met Continental Grand Prix 5000 banden. Banden met een lage rolweerstand, goede anti-lek en goede grip bij nat wegdek. Tot nu toe 3500 km zonder lekke band, behalve 1 klapband door schuurschade, waar de buitenband niks aan kon doen. Er zijn langzamere banden die nog minder lek raken, maar ik vind dit al een goede score. Aan de andere kant zijn er ook tijdritbanden die nog sneller zijn, maar dan wordt de kans op lekrijden veel groter, banden slijten sneller en procentueel win ik er niet zoveel meer mee. Dus hou ik het bij deze.
Je vraag is dus niet zomaar te beantwoorden, het hangt af van waar je nu mee rijdt, welke band zou je als alternatief willen gebruiken, wat voor wegdek heb je, hoe snel ben je met banden wisselen etc. Er staat trouwens heel veel info in het bandentopic in het velomobielenforum, misschien beter die doorlezen voordat er nog zo'n zelfde topic ontstaat .