28-Sep-2023, 03:34 PM
Ik ook SPD mountainbikeschoenen. Stijver = beter vind ik. Theorie is dan dat meer energie in het pedalen zou gaan en niet verloren gaat in het vervormen van je schoenen. En stijver betekent ook duurder, heb ik gezien.
Ik heb 2 paar: zomers fiets ik met Sidi's waar ik erg over te spreken ben. Ze lopen niet geweldig, want stijve zolen, maar daar heb ik ze ook niet voor ;-)
Voor de winter heb ik warmere, halfhoge winterfietsschoenen van Scott, dat is best prettig tegen koude voeten :-) De Scott's zijn warmer, lopen comfortabeler en zijn als logisch gevolg minder stijf dus fractie minder efficiënt pedalen. Een offer wat ik graag maak voor warme voeten :-)
Geen ervaring met andere typen plaatjes trouwens, altijd SPD gehad...
Ik heb 2 paar: zomers fiets ik met Sidi's waar ik erg over te spreken ben. Ze lopen niet geweldig, want stijve zolen, maar daar heb ik ze ook niet voor ;-)
Voor de winter heb ik warmere, halfhoge winterfietsschoenen van Scott, dat is best prettig tegen koude voeten :-) De Scott's zijn warmer, lopen comfortabeler en zijn als logisch gevolg minder stijf dus fractie minder efficiënt pedalen. Een offer wat ik graag maak voor warme voeten :-)
Geen ervaring met andere typen plaatjes trouwens, altijd SPD gehad...
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt