12-Oct-2023, 04:59 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Oct-2023, 05:01 PM door 365cycle.)
(12-Oct-2023, 07:51 AM)Raptobrikker schreef: Vandaag ben ik blij omdat ik morgen mijn Quest naar huis mag rijden!Rustig aan als je "over de wind heen" draait (dus als ie van de ene kant op de andere kant valt omdat je een bocht aan het nemen bent). Het kost wat tijd voor je gewend bent aan het veranderende kiepmoment en dat juist aanvullen.
En iets minder blij omdat windkracht 5-6 zuidwest wordt voorspeld waar ik 130km bijna recht tegenin mag gaan fietsen…
Nog tips voor een eerste lange rit in deze omstandigheden?
Verder: Easy does it. Neem je tijd met optrekken, en ik weet niet of je met hartslagmeter rijdt, maar die is handig bij dit soort dingen. Toen ik 'm niet om had, had ik nog weleens het gevoel dat ik "te langzaam" ging, en dan blies ik mezelf op, waardoor het nog veel langzamer ging Aan de andere kant: Je komt van een RaptoBike, dus ik denk dat je juist verbaasd gaat zijn over hoe belachelijk hard het nog gaat met zoveel tegenwind.
Oh ja: www.brouter.de - routeplanner die op "Velomobile - Fast" modus rekening kan houden met de trage acceleratie en forse draaicirkel van een velomobiel. Soms maakt ie de route echter ook wel weer héél lang, en hij wil eigenlijk dat je zoveel mogelijk op de weg rijdt, wat in Nederland niet altijd nodig en/of comfortabel is.