14-Oct-2023, 12:42 PM
(14-Oct-2023, 10:50 AM)365cycle schreef:(14-Oct-2023, 12:53 AM)Hoekie schreef: Ik bedoel niet de standaard Pro One, die is (te) kwetsbaar inderdaad, heeft geen anti lek laag, maar de Pro One Super Race met V-Guard.Weet jij waar je ze kan kopen? Dit zou dan nl. nog weleens de in 28-406 leverbare GP5000 van Schwalbe kunnen zijn, en als er iets is dat ik jammer vind aan die Conti is het wel het gebrek aan 406
Deze heeft wel een anti lek laag.
Wat is een GP van Schwalbe? Grand Prix hoort toch bij Continental, zoals Marathon bij Schwalbe hoort
Conti heeft al een hele poos geen gebrek meer aan snelle 406 banden. De CCU is er in liefst 3 maten 406 en als je een puur racebandje zoekt dan is er de 28-406 GP LTD (Erlkônig) die om een of andere reden niet zo populair is onder wedstrijdrijders terwijl het de op 1 na snelste band is in de Wim Schermer test. Alleen de Scorcher is nog sneller, maar in mijn ervaring is daar alleen bij droog weer veilig mee te rijden. De Erlkönig heb ik behalve in wedstrijden ook op de weg mee gereden. Ik vond 'm niet lekgevoelig, (in vergelijking met de Schwalbe Pro One). Ze gaan niet lang mee omdat het loopvlak zo dun is, maar ze hebben wel antilek en goede grip op nat wegdek. Duur zijn ze wel, al zijn ze inmiddels goedkoper geworden dacht ik.
Ik hou het bij de CCU 32-406. Volgens mij een bijzonder goed optimum qua houdbaarheid, snelheid, grip, antilek, ze zijn perfect rond, er lijkt weinig variatie in kwaliteit en ze zijn nog goedkoop ook.
Eigenlijk ben ik zó vaak teleurgesteld door de marketing trucs van Schwalbe, de soms schokkende onrondheid van dure bandjes en de sterk wisselende kwaliteit dat ik er geen band meer van koop zolang er een goed alternatief is.