14-Oct-2023, 08:09 PM
Hallo,
Zojuist aangemeld na een maand of 10 forenzen met een velomobiel
Woonachtig bij Nieuwerkerk ad IJssel.
Fiets: Milan SL MK7
Jaren geleden begonnen met ligfietsen: M5 blueglide en later een M5 Lowracer met carbon tail.
Altijd enthousiast geweest over ligfietsen. Later de boel verkocht
Om allerlei redenen jaren gereden op Koga world traveler, en signature, maar nu eindelijk weer een ligger.
Er was nu weer een reden, woon werk verkeer.
Aantal fietsen getest (tuna, df, snoek, Milan). Eigenlijk wilde ik de snoek, maar de levertijd was 6 maanden plus, en ICB had nog een Milan staan.
Dus heb ik die genomen.
Rijd nu twee keer per week 50 km naar Amsterdam.
Eerste ervaringen, zomaar uit de losse pols.
Overigens het is allemaal de schuld van 365cycle. die zag ik rijden in zo'n "ding" en nodigde me uit voor een testrit.
Met zijn enthousiasme krijg je er al snel zin in.
Zojuist aangemeld na een maand of 10 forenzen met een velomobiel
Woonachtig bij Nieuwerkerk ad IJssel.
Fiets: Milan SL MK7
Jaren geleden begonnen met ligfietsen: M5 blueglide en later een M5 Lowracer met carbon tail.
Altijd enthousiast geweest over ligfietsen. Later de boel verkocht
Om allerlei redenen jaren gereden op Koga world traveler, en signature, maar nu eindelijk weer een ligger.
Er was nu weer een reden, woon werk verkeer.
Aantal fietsen getest (tuna, df, snoek, Milan). Eigenlijk wilde ik de snoek, maar de levertijd was 6 maanden plus, en ICB had nog een Milan staan.
Dus heb ik die genomen.
Rijd nu twee keer per week 50 km naar Amsterdam.
Eerste ervaringen, zomaar uit de losse pols.
- Het is echt geen normale fiets
je moet ongeveer overal aan wennen
- het voelt als een fijngevoelig race monster.
- Het is krap met bagage
laptop, binnenbanden, buitenbanden, extra kleding, kantoor kleding, reparatie setje, hoes voor buiten parkeren
tas staat soms tegen je benen.
- Het duurt ongeveer 1000 km voordat je je prettig voelt, en de juiste afstelling gevonden hebt.
- Hoe meer licht op je fiets hoe beter.
- In de regen met slecht weer is het echt soms behelpen.
doekje voor je bril, tegenlicht op boerenweggetjes
- In de randstad is er eigenlijk nauwelijks plek voor zulke snelle fietsen.
teveel stoplichten, teveel drempels
- Dopjes in je oren tegen de herrie
- Het is altijd zweten in een velomobiel, maak niet uit welk weer type ( of ik rij te hard)
- Het duurt echt een tijdje voordat je op snelheid bent
- Andere banden kunnen soms een groot verschil in snelheid geven.
- Mensen zien je niet, dus defensief rijden en niet proberen je gemiddelde hoog te houden...
Overigens het is allemaal de schuld van 365cycle. die zag ik rijden in zo'n "ding" en nodigde me uit voor een testrit.
Met zijn enthousiasme krijg je er al snel zin in.