Voor fietsverlichting zijn geen simpele antwoorden.
Zelfs Lux en Lumen geven geen compleet beeld zonder het verlichtingspatroon te weten.
En dan heb ik het nog niet gesproken over wattage. Wattage in in verschillende modi als ook wat je zelf ook nog custom kan instellen.
En zelfs dan nog, StVZO bedankende, zijn veel fiets lampen inclusief de 45 km/u modellen veel te braaf. Not good enough.
En ja, ik heb er al heel wat getest (en teruggestuurd). Inclusief >500 euro moodellen (+accu) van Lupine en Supernova.
@Ligfietszeeuw, het licht beeld van fiets koplampen zijn gemaakt voor hoogte stuur stadsfiets zeg maar. Dat zal bij je M-Racer niet veel anders zijn denk ik.
NB Bij velomobielen zat en zit de koplamp nog vaak in de neus oftwel wat lager. Bij 365cycle zit de SL AX in de neus. En dus heb je (een) andere lichthoek(en)
Bij nieuwere velomobielen zit de koplamp(en) hoger, bijvoorbeeld Quattrovelo en Snoek. Of nog hoger zoals in de Milan/Bülk Hotspot.
Zelfs Lux en Lumen geven geen compleet beeld zonder het verlichtingspatroon te weten.
En dan heb ik het nog niet gesproken over wattage. Wattage in in verschillende modi als ook wat je zelf ook nog custom kan instellen.
En zelfs dan nog, StVZO bedankende, zijn veel fiets lampen inclusief de 45 km/u modellen veel te braaf. Not good enough.
En ja, ik heb er al heel wat getest (en teruggestuurd). Inclusief >500 euro moodellen (+accu) van Lupine en Supernova.
@Ligfietszeeuw, het licht beeld van fiets koplampen zijn gemaakt voor hoogte stuur stadsfiets zeg maar. Dat zal bij je M-Racer niet veel anders zijn denk ik.
NB Bij velomobielen zat en zit de koplamp nog vaak in de neus oftwel wat lager. Bij 365cycle zit de SL AX in de neus. En dus heb je (een) andere lichthoek(en)
Bij nieuwere velomobielen zit de koplamp(en) hoger, bijvoorbeeld Quattrovelo en Snoek. Of nog hoger zoals in de Milan/Bülk Hotspot.