23-Oct-2023, 02:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Oct-2023, 02:20 PM door ZoefZoef.)
(23-Oct-2023, 02:11 PM)Gideonaut schreef: Toen ik de Velayo kocht had die ook nog een hele mooie glans, na een paar dagen buiten onder een afdakje met de hoes erover was die helemaal dof en onder de krassen. De QV is een stuk lager dus zal uiteindelijk ook met takken en slechte wegen te maken krijgen. Zelfde verhaal met auto's.
Met de Waw had ik trouwens de ervaring dat iemand met een winkelwagentje tegen de fiets was gereden, flink ook want er zat een gat in de body.
Je moet dan ook wel een goede hoes erover gooien. Voor de Velayo is die er waarschijnlijk niet, maar voor de QV en andere modellen wel.
Kost wat, maar is ie wel beschermd. Had ik dat ook maar gedaan, toen ik de quest nog had.
Die ging in 3-4 jaar van strak in de lak -nouja, gelcoat- naar wit uitgeslagen/dof en het laatste jaar meerdere kraakjes
*wit uitgeslagen/dof mogelijk door wassen met te agressieve allesreiniger en onvoldoende naspoelen. En door continue buiten stallen in weer en wind. Bij gele gelcoat doet veel UV het ook niet lekker ;(