29-Oct-2023, 09:59 AM
(28-Oct-2023, 11:50 PM)ZoefZoef schreef: Ik denk wellicht dat door het lekrijden, het ventiel deels uit het ventielgat is gekropen, schuin in de velg is komen te liggen en doordat er verder mee is gereden het ventielgat en velgbed heeft beschadigd? Al zou dat weer niet mogen, want juist om dat te voorkomen schroef je een ringetje over het ventiel, om deze op de velg te fixereren. Je lijkt een afdruk van het schroefdraad te zien van het ventiel.
Een goedkope oplossing is om een nieuw ventielgat te boren, zodat het gescheurde deel in ieder geval niet meer in contact komt met het ventiel. Scheur vervolgens vlak maken of in ieder geval de scherpe randen wegschuren zoals Wim beschrijft en dan is het denk ik weer opgelost met goede velglint erover. Verder scheuren zal ie niet doen in ieder geval.
Wel balen weer. Eerst de ketting eraf, dan wat krassen ontdekken en nu dit weer.
Ik ben het volledig met ZoefZoef eens.
Als velomobiel.nl geen ringetje op het ventiel heeft gedraaid, dan zou ik het bij hen neerleggen. Je moet dan wel met je QV weer naar Dronten.
Een nieuw ventielgat boren is m.i. de simpelste en beste oplossing. Dat kan sowieso iedere fietsenmaker. Kun je ook zelf, maar misschien zie je dat niet zitten.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler