31-Oct-2023, 08:44 PM
Stofzuiger o.i.d. is misschien niet verkeerd.
Heb ooit 1 keer zo'n probleem gehad. Met een 2 inch brede KHE mac2 bmx band. Die mocht 8 bar hebben, bij 50mm breed. Tja dat moest ik wel even proberen. Na een poosje ging de velg raar voelen bij het remmen, terwijl het onmogelijk was dat de velg doorgesleten was, een slag was ook niet te vinden in de wielrichter, zonder band. Pas na markeren van de aanloopplek en kijken onder het velglint bleek dat de velg bezig was om te splijten, te beginnen bij het ventielgat.
Die heb ik weg gedaan, vooral ook omdat ik met velgrem reed.
Bij de velomobiel maakt het niet uit, en de heren met ervaring liggen er kennelijk niet wakker van. Ik zou je wel de tip geven om af en toe eens te kijken hoe het erbij staat. Zo eens in de 2000km ofzo.
Als je iets geks voelt aan je fiets, stoppen en nakijken of je iets kunt vinden. Een platte band had je dan waarschijnlijk wel gezien. Met doorrijden wordt het probleem meestal erger, en soms veel erger en of moeizamer op te lossen.
Heb ooit 1 keer zo'n probleem gehad. Met een 2 inch brede KHE mac2 bmx band. Die mocht 8 bar hebben, bij 50mm breed. Tja dat moest ik wel even proberen. Na een poosje ging de velg raar voelen bij het remmen, terwijl het onmogelijk was dat de velg doorgesleten was, een slag was ook niet te vinden in de wielrichter, zonder band. Pas na markeren van de aanloopplek en kijken onder het velglint bleek dat de velg bezig was om te splijten, te beginnen bij het ventielgat.
Die heb ik weg gedaan, vooral ook omdat ik met velgrem reed.
Bij de velomobiel maakt het niet uit, en de heren met ervaring liggen er kennelijk niet wakker van. Ik zou je wel de tip geven om af en toe eens te kijken hoe het erbij staat. Zo eens in de 2000km ofzo.
Als je iets geks voelt aan je fiets, stoppen en nakijken of je iets kunt vinden. Een platte band had je dan waarschijnlijk wel gezien. Met doorrijden wordt het probleem meestal erger, en soms veel erger en of moeizamer op te lossen.