09-Nov-2023, 08:13 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Nov-2023, 08:20 PM door BeMyGuess.)
(09-Nov-2023, 07:58 PM)Arend-Jan schreef: Tof dat je je hier registreert om tekst en toelichting te geven
Los van de regelgeving, en de dyneema aandrijving ben ik ook wel nieuwsgierig naar jouw bevindingen over hoe het is om met een voertuig van 1.2m op het fietspad te rijden?
Eerst had ik de logische gedachte natuurlijk dat het er niet op zou passen, dat lukt wel. Ik heb ook nog niet gesproken over het stuurwiel, daar merk je de race ervaring van Graham Browne in want je hebt echt veel controle over de wielen. Ik heb er echter nog niet mee in fietsverkeer gepasseerd, hetgeen zeker kritiek zal opleveren voor de breedte vermoed ik.
(09-Nov-2023, 08:01 PM)Gideonaut schreef:(09-Nov-2023, 07:58 PM)Arend-Jan schreef: Tof dat je je hier registreert om tekst en toelichting te geven
Los van de regelgeving, en de dyneema aandrijving ben ik ook wel nieuwsgierig naar jouw bevindingen over hoe het is om met een voertuig van 1.2m op het fietspad te rijden?
Idem! hier ben ik ook nieuwsgierig naar, Belgie heeft nogal een reputatie wat fietspaden/wegen betreft, wat is de ervaring, en hoe zit het met de fun-factor?
Na heel lang mailverkeer met homologatie ben ik al wat zekerder van mijn schoenen, zelfs degene die in de boeken zitten kunnen geen wijs aan de regels :p Ik kan me nog niet uitspreken over de fun factor want heb er zelf nog maar amper mee gereden na 4 maanden. Ik ga morgen mijn laatste upgrade eens installeren en nieuwe foto's nemen, zelf heb ik een haaienvin met leds ontworpen om de zichtbaarheid te verhogen en twee knipperlichten op hoogte toegevoegd want het achterlicht met knipperlichten is echt slecht.
(09-Nov-2023, 08:10 PM)qv-tester schreef:(09-Nov-2023, 07:58 PM)Arend-Jan schreef: Tof dat je je hier registreert om tekst en toelichting te geven
Los van de regelgeving, en de dyneema aandrijving ben ik ook wel nieuwsgierig naar jouw bevindingen over hoe het is om met een voertuig van 1.2m op het fietspad te rijden?
In België heel eenvoudig: breder dan 1 meter = verboden op het fietspad Nu geef ik toe dat een tempo van 25 km/h ook niet echt gewaardeerd wordt door auto's, dus ik kan me voorstellen dat er toch wel af en toe uitgeweken is naar een fietspad.
De uitstraling van de NLM heeft wel iets, maar jammer genoeg is dit exemplaar niet geschikt voor praktisch gebruik zoals ik het zie.
Ik ga hiermee akkoord, al zou het mogelijk zijn 10 cm aan beide kanten te korten, maar dan moet achteruit beschikbaar zijn. Met de dyneema koorden rolt de velomobiel niet naar achteren omdat die koorden teruggetrokken worden. Met pedalen kan dat wel, maar niet zelfstandig.