14-Nov-2023, 03:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Nov-2023, 04:12 PM door Willeke_IGKT.)
(16-Oct-2023, 12:03 PM)Hoekie schreef: Gisteravond nog in die omstandigheden gereden. QV, moterhelmvizier, Pinlock. Ging prima, uitgezonderd groot en/of verkeerd afgesteld dim-licht van sommige tegenliggers. Vizier moet dan iets open. Brrrr. Met tegenliggers met goed afgesteld dimlicht, prima.
Wat me gisteravond toevallig opviel (heb pas een andere stoel in de QV, bewoog mijn hoofd naar voren om zichthoogte boven de QV schuimkap te checken) is dat toen ik mijn hoofd naar voren / dichter bij het vizier deed, dit duidelijk iets voor het zicht deed. Ik denk minder schitteringen. Wellicht iets om eens uit te testen of dat afstand tot je vizier variëren ook iets voor voor jou doet. Al is het maar voor even in lastigere omstandigheden.
Vraag: zijn er nog mensen die geprobeerd hebben met varianten van nachtbrillen/overzetbrillen te fietsen? ( zoiets als dit, waar vast nog kwaliteitsverschillen in zijn) Ik heb van verschillende automobilisten daar goede verhalen over gehoord en dacht dat zelf ook uit te gaan proberen. Juist voor de door verschillenden beschreven nachtelijke, regenachtige omstandigheden.
Het klinkt verder allemaal vrij logisch dat de omstandigheden lastiger worden. Ik kan niet wachten om het zelf uit te gaan proberen
![applause applause](https://ligfietsers.nl/images/smilies/smileys-applause-014530.gif)