27-Nov-2023, 09:59 AM
(18-Feb-2023, 12:49 PM)Willeke_IGKT schreef:(18-Feb-2023, 11:17 AM)=oNNo= schreef: Ik heb er zo een als deze(wordt verkocht als "band met een Frans ventiel opgepompt worden met een gewone fietspomp[url=https://hollandbikeshop.com/fietspompen/verloop-nippel/][/url]"), maar die past op dunlop naar dunlop en heeft dus helemaal geen zin?
Ik heb met franse ventielen altijd dat ik iets te veel aanraak bij het verwijderen van de pomp en dan de lucht hoor ontsnappen.
Zo'n verloop nippel, ik heb hem al één keer gebruikt, maakt dat twee handelingen, de pomp eraf zoals die maar wil en dan voorzichtig de nippel los draaien en van het ventiel af tillen.
Maar het kan zonder.
Ik heb dit nippeltje alleen omdat die in een setje met verschillende verloop nippels zat.
Liever hollandse of schrader (amerikaanse of auto) ventielen, maar helaas de velg is daar niet op gemaakt.
Ik haal de hendel over en druk in 1 beweging de pomp van het ventiel. Dan verdwijnt er maar een heel klein beetje lucht. Ik verlies meer druk met het erop priegelen van de pomp.