06-Dec-2023, 10:39 PM
(04-Dec-2023, 04:11 PM)Bob Hagendijk schreef: Op de een of andere manier heb ik een gave waardoor ik fietsen koop met verborgen gebreken, die onderweg tevoorschijn komen en niet zomaar op te lossen zijn.
Als ik het mij goed herinner, dan noemde je al snel na de aanschaf dat de fiets toch iets minder goed was dan je verwacht had.
Misschien moet je gewoon iets meer tijd nemen om een tweedehands fiets te bekijken en te testen.
Ik check het frame (op breuken), de wielen en de wiellagers, de banden, de crankset, het balhoofd, de ketting en de kettingbladen en de tandwielen. En alles wat ik nu nog vergeten ben.
En ik ga echt serieus proefrijden. Dan let ik er ook echt goed op of de fiets recht is. De balans moet goed zijn.
Ik neem gereedschap mee en check of alles goed vast zit én of er dus iets los zit. Dat kan inderdaad een signaal zijn voor toekomstige problemen.
Succes met je fiets of de volgende
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler