18-Dec-2023, 05:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Dec-2023, 05:54 PM door 365cycle.)
(18-Dec-2023, 03:54 PM)ZoefZoef schreef: Vooral het punt dat je vast zit ingeklikt,Mwah, daar ben ik dan weer niet zo bang voor. Uitklikken is echt een tweede natuur geworden, en als ik fiets trap ik met beleid, maar als ik écht weg wil trekt m'n schoen aan het kortste eind, daar ga ik volle kracht trekkend echt wel doorheen.
(18-Dec-2023, 03:54 PM)ZoefZoef schreef: mogelijk op zn kop kan belanden onder water, mogelijk ook nog eens gewond, in paniek, wellicht zelfs bewusteloos of niet helder denkend door de klap afhankelijk van de reden van dat je in het water terecht bent gekomen.Tsja, dat zijn altijd gevaren, maar zie ook de andere kant: De kans dat je met een open ligger of wielrenfiets gewond bent voordat je in het water ligt is wél groter.
Daarnaast denk ik dat je best wel tijd hebt, wanneer het gebeurt. M'n Bülk had 4 a 5 minuten nodig om ongeveer voor de helft te zinken. Het zal iets sneller gaan als er 90 kg extra in zit, maar de kans is best groot dat je niet meteen zonder lucht zit.
Desalniettemin... ICB was bezig met een rolkooi-constructie, ik heb al eens aangeboden om die te testen. Heb daarnaast ook al eens gedacht om een keer die proef te doen met wie het dan ook aandurft; het water in rijden (met een speciaal daarvoor klaargezette fiets, uiteraard), kijken of het lukt om eruit te komen en vooral ook hoe lang dat duurt.
Uiteraard wel met 2 of 3 mensen die direct achter me aan het water in komen, om in te grijpen als het te lang duurt. Maar het lijkt me best wel leuk om dat soort praktijkonderzoek te doen.
(18-Dec-2023, 03:54 PM)ZoefZoef schreef: Brrr..Ja klopt, het water is momenteel wel koud
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.