20-Dec-2023, 09:08 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Dec-2023, 09:16 PM door qv-tester.)
(20-Dec-2023, 05:14 PM)Hardloper schreef: Dat de automobilist achter me best wel ver achter me zat op de rotonde. Op een gegeven moment voelde ik me grip verliezen en ik draaide of wel volledige 360 graden om mijn as of wel 180 graden. Dat weet ik niet meer. Maar het was wel even schrikken. De automobiliste achter me had niks gezien. Had ze even gesproken, moest mijn verhaal even kwijt om te bekomen en ze reed zo langzaam dat ze even de tijd kon nemen op een minder drukke weg.
Samen met "99% van de tijd rijd ik driftend op rotondes" kan ik zeggen dat nu de gevaarlijkste tijd van je velomobielcarrière is aangebroken: je kan er hard mee rijden, maar je kent het gedrag ervan niet als je de grens overschrijdt. Ik heb het met de Mango ook ondervonden, gelukkig nooit met meer dan blikschade en wat blauwe plekken of lichte krassen. Let toch maar goed op het opzoeken van de grenzen, zeker als er ander verkeer in de buurt is! In vergelijking met een Mango kan een QV veel opvangen in een bocht bij noodsituaties, maar er blijven grenzen

Ik heb met de QV ook een keer 180° rondgedraaid in een bocht naar rechts met slecht wegdek. Voor ik het goed en wel besefte stond ik klaar om naar links te gaan

Moest je ooit op 2 wielen komen met de QV (veel moeilijker dan met een driewieler, maar niet onmogelijk bij droog weer!), dan is de oplossing dezelfde als bij onderstuur: stuur ontspannen zodat je rechtdoor gaat, dan landt ie weer op zijn pootjes. Zeker de eerste keer kan het je serieus verrassen als dit gebeurt: beter voorkomen dan genezen
