24-Dec-2023, 10:52 PM
(24-Dec-2023, 09:54 PM)Hardloper schreef:(24-Dec-2023, 09:24 PM)quattrovelootje schreef: Waar ik woon zijn er nogal veel 2-richtingsfietspaden en dan is het best wel praktisch om in 2 spiegeltjes te kunnen kijken.Herkenbaar van symmetrie. Maar waarom geen spiegels bij plaatsen op de Hase trikes en buk fiets?
Onze Hase trikes hebben allebei maar 1 spiegel (links) en dat heb ik nooit als onvoldoende ervaren. Ook m'n gewone bukfiets heeft alleen links 1 spiegeltje.
Mijn AZUB heeft er 2 omdat die er al op opzaten bij aanschaf en die laat ik natuurlijk mooi zitten.
Op al mijn velomobielen heb ik altijd 2 spiegels gehad, dus ook op mijn QV. Is mijn inziens ook mooier, ik hou wel van symmetrie)
Ik gebruik trouwens vaak beide spiegels. Hoop als ik de een het niet zie, dat ik het wel in de andere zie.
Omdat ik bij de trikes en de gewone fiets nooit heb ervaren dat 1 spiegel onvoldoende was. Had de AZUB die ik 'n half jaar geleden kocht maar 1 spiegel gehad, zou ik er uit eigen beweging ook geen tweede hebben opgezet.
De snelheid van deze fietsen ligt uiteraard een stuk lager, misschien daarom ....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)