03-Jan-2024, 12:38 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jan-2024, 12:39 PM door Snoek043.)
(03-Jan-2024, 11:38 AM)365cycle schreef:(03-Jan-2024, 10:59 AM)Snoek043 schreef: Ja, gefeliciteerd met de domste vergelijking die ik al heb gelezen. Jij hebt geen flauw benul wat voetgangers en fietsers dagelijks uithalen op de weg. Maar het is simpel toch, de schuld steeds afschuiven op de autobestuurder?Ik zie hier een totaal gebrek aan inzicht in de werking van een kinderbrein (want of de ouders er nu bij zijn of niet.. dat kind loopt zelf ook, en heeft het met de dood moeten bekopen). Dan hebben we het nog niet over het over slechts de laatste 70 jaar van ons bestaan verwrongen idee van een veilige samenleving gehad.
Ik ga er verder niet op in - het is hier al vaak genoeg ongezellig geweest. Deze discussie ga je maar op het Duitse forum voeren.
[font="Golos Text", sans-serif]Zebrapad zonder verkeerslichten[/font]
- Als er op [b]minder [/b]dan [b]20 meter [/b]een zebrapad ligt, moet je dat gebruiken.
- Maak altijd [b]oogcontact [/b]met aankomende bestuurders voor je oversteekt. Want in de wegcode staat dat je je slechts [b]voorzichtig [/b]op de rijbaan mag begeven. En je moet daarbij [b]altijd op naderende voertuigen letten[/b]. Je mag er niet zomaar vanuit gaan dat bestuurders je gezien hebben en zullen stoppen.
- [b]Bestuurders moeten [/b]de [b]overstekende voetgangers of [/b]de voetgangers [b]die willen oversteken[/b] aan een zebrapad [b]voorrang verlenen.[/b]
- Als er tramsporen over het zebrapad lopen, mag je niet oversteken als er een [b]tram [/b]nadert.
Het staat ook gewoon duidelijk in de wegcode, dus wat is daar voor jou zo moeilijk aan om te verstaan? Al diegenen die hier niet mee akkoord gaan, hebben ook een aparte manier van denken.