21-Jan-2024, 05:44 PM
(19-Jan-2024, 05:36 PM)Niels van der Wal schreef: Een seintje geven doe ik door de koplamp even omhoog te draaien en weer naar beneden te draaien. Daarmee is duidelijk waarvoor ik het seintje geef en wat de bedoeling is.
Links boven de wielkast (in mijn DF) zit de handel voor het richten van het voorlicht. Hier kan je makkelijk bij. Ik neem aan dat veel velomobielen die mogelijkheid hebben en dat je dan niet naar een zaklamp hoeft te graaien.
Niels, Bim bam, van der Wal
Ja, die koplampverstelling moet ik ook nog eens naar kijken. Ik kan hem wel omlaag verstellen, maar ik denk dat de kabel gecorrodeerd is, waardoor de veer niet sterk genoeg is om hem omhoog te verstellen. Ik moet dan altijd met de hand de koplamp weer omhoog helpen, dus dat is voor mij momenteel geen optie. Ik neem aan dat er gewoon een standaard rem-/versnellingskabel voor gebruikt is, dus ik zal eens kijken of ik die een keer in een vrij weekend kan vervangen
Desondanks is wat meer licht soms best fijn. Ik merk dat ik op donkere stukken takken op het fietspad pas laat opmerk, waardoor ik ze nauwelijks nog kan ontwijken of met tegenliggers dat mijn licht volledig wegvalt tegen hun felle bundel.