01-Feb-2024, 11:50 PM
Die ene kilo maakt inderdaad niet zo heel veel uit, maar een dagje fietsen met 200 watt redden de meesten van ons echt niet. Dan moet je eerder aan 100 wat denken. Een stoeltje weegt 1 kilo, Een fietskar is leeg al ongeveer 6 kilo, en als je dan toch ruimte zat hebt, gooi maar vol.
Ik weeg ongeveer 85, de houten velomobiel 35, zit ik al aan 120, nog wat gereedschap water, reservebandje, loopt het naar de 125 en dan nog 10-15 kg bagage. Hebben we het over 140 kilo. Is toch echt best een boel om op gang te trappen. Pak ik de Highracer, is het zo 20-25 kilo minder.
Ik vind het een erg groot verschil of je met 10 of 20 kilo extra rond fietst. In de bergen, maar ook als je op onbekende wegen veel start stop gedoe hebt. Door een stad met tig stoplichten is dan echt ellende. Rijd ik er met de velomobiel liever omheen.
Een groot deel van de lol zit voor mij ook in de simpelheid. Omdat je zo weinig bij je hebt, is uitpakken en opzetten niet zo heel veel werk, en het is zo weer ingeladen. Omdat ik niet zo lang achter elkaar weg ben met de fiets, doe ik het nog zonder stoeltje, maar ik heb het al wel meermaals overwogen.
Ik weeg ongeveer 85, de houten velomobiel 35, zit ik al aan 120, nog wat gereedschap water, reservebandje, loopt het naar de 125 en dan nog 10-15 kg bagage. Hebben we het over 140 kilo. Is toch echt best een boel om op gang te trappen. Pak ik de Highracer, is het zo 20-25 kilo minder.
Ik vind het een erg groot verschil of je met 10 of 20 kilo extra rond fietst. In de bergen, maar ook als je op onbekende wegen veel start stop gedoe hebt. Door een stad met tig stoplichten is dan echt ellende. Rijd ik er met de velomobiel liever omheen.
Een groot deel van de lol zit voor mij ook in de simpelheid. Omdat je zo weinig bij je hebt, is uitpakken en opzetten niet zo heel veel werk, en het is zo weer ingeladen. Omdat ik niet zo lang achter elkaar weg ben met de fiets, doe ik het nog zonder stoeltje, maar ik heb het al wel meermaals overwogen.