02-Feb-2024, 12:11 AM
Citaat:Dat is een beetje het nadeel van de fietswereld van deze tijd zonder ouderwetse dynamo's. Je moet gewoon opletten dat je lampje niet leeg is.
De meeste dynamo achterlampjes waren gloeilampjes die tamelijk weinig licht gaven. De snoertjes erheen braken voortdurend en de retour stroom via het frame was ook niet betrouwbaar.
Geef mij maar siliconen ledlampjes op batterijen, die goedkope van de Action die het weken of zelfs maanden doen.
Of zoals de oplaadbare lampjes die ik als extra lampjes bij mijn spiegeltjes heb, die een net rood ledje erbij zetten als de batterij leeg begint te raken. Ik heb drie lampjes voor twee tegelijk in gebruik, had ik vanavond twee tegelijk die een seintje gaven. Een meteen gewisseld, de lege aan een powerbank en met een bijna lege de terugweg aangevangen. Onderweg gewisseld toen het lampje vol was maar ik heb ook wel eens een half uur gefietst met een rood ledje naast de witte.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)