02-Feb-2024, 01:03 PM
Ik vind dit een erg interessant draadje om te volgen! Dank daarvoor! Ik herken verschillende stijlen wat qua spullen en bepakking verschillende visies met zich mee brengt.
Zoals ik al even in een ander draadje aanhaalde, overwegen wij deze zomer onze eerste fietsvakantie met zijn drietjes. Dus heb al wat nagedacht over de wensen en visie die wij dan hebben :-)
Ik denk dat mijn persoonlijke ondergrens voor verblijfscomfort vs het fietsen overdag met elkaar een spanningsveld vormen. Ik ben geneigd minder potentiele kilometers en snelheid te accepteren ten behoeve van meer comfort. Zo zou ik niet meer zonder stoel willen. Die foto van de volle Quest eerder was zonder, maar zelfs voor die 2 nachtjes heb ik die echt gemist. Ik wil ook een tent waarin ik als het regent iets anders kan doen dan in bed liggen, bij voorkeur met een voortentje waar ik kan zitten dus. Op die stoel. En als het even kan naar buiten kan kijken. Die tentjes wegen minstens het dubbele van de eerder genoemde 1-2 kg.
Ik heb afgelopen week via Marktplaats dan ook een door velen hier gewraakte fietskar gescoord ;-) (een Cyclone IV van Radical Design). Ik pas de kilometers per dag dan wel aan. Alleen op pad valt dat wellicht nog mee, maar met 7/8 jarige kan ik met fietskar haar max makkelijk trappen op een dag hoor.
Mijn punt: dit is een erg persoonlijke overweging, compleet afhankelijk van je reis en gezelschap. Als ik alleen een alp over moet zal ik ook minder meenemen en die fietskar thuislaten ;-) Gaan we met gezin gaat er meer mee, ligt het tempo lager en komt de fietskar in beeld. En misschien ga ik alleen ook wel op het gemakje pedalen op de Sinner met kar. Stukje gemak ten koste van efficientie. Die fiets is toch geen racemonster. We haasten al genoeg (of teveel?) in het leven
Oeps, dus net zowel een fietskar als een set banaantassen gescoord
Zoals ik al even in een ander draadje aanhaalde, overwegen wij deze zomer onze eerste fietsvakantie met zijn drietjes. Dus heb al wat nagedacht over de wensen en visie die wij dan hebben :-)
Ik denk dat mijn persoonlijke ondergrens voor verblijfscomfort vs het fietsen overdag met elkaar een spanningsveld vormen. Ik ben geneigd minder potentiele kilometers en snelheid te accepteren ten behoeve van meer comfort. Zo zou ik niet meer zonder stoel willen. Die foto van de volle Quest eerder was zonder, maar zelfs voor die 2 nachtjes heb ik die echt gemist. Ik wil ook een tent waarin ik als het regent iets anders kan doen dan in bed liggen, bij voorkeur met een voortentje waar ik kan zitten dus. Op die stoel. En als het even kan naar buiten kan kijken. Die tentjes wegen minstens het dubbele van de eerder genoemde 1-2 kg.
Ik heb afgelopen week via Marktplaats dan ook een door velen hier gewraakte fietskar gescoord ;-) (een Cyclone IV van Radical Design). Ik pas de kilometers per dag dan wel aan. Alleen op pad valt dat wellicht nog mee, maar met 7/8 jarige kan ik met fietskar haar max makkelijk trappen op een dag hoor.

Mijn punt: dit is een erg persoonlijke overweging, compleet afhankelijk van je reis en gezelschap. Als ik alleen een alp over moet zal ik ook minder meenemen en die fietskar thuislaten ;-) Gaan we met gezin gaat er meer mee, ligt het tempo lager en komt de fietskar in beeld. En misschien ga ik alleen ook wel op het gemakje pedalen op de Sinner met kar. Stukje gemak ten koste van efficientie. Die fiets is toch geen racemonster. We haasten al genoeg (of teveel?) in het leven

(02-Feb-2024, 09:42 AM)blokdoorn schreef: Exact dat. Hanteer ook steeds meer de strategie om eenvoudigweg minder ruime bagagemogelijkheden te hebben. Dus zeker geen fietskar, dan weet je zeker dat je teveel mee gaat nemen, liever ook geen ligfietstassen meer in maat L, maar M of S. 50 liter per persoon moet voldoende zijn, als je solo gaat net iets meer.
Oeps, dus net zowel een fietskar als een set banaantassen gescoord

Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt