19-Feb-2024, 05:01 PM
(19-Feb-2024, 11:36 AM)365cycle schreef: Met BRouter kan ik in ieder geval met een lage drempel de route zo bijstellen dat ie gaat waar ik wil.Zullen wij dat niet beter weten dan de doorsnee meneer de agent? En of dat al dan niet voor ons eigen VM toegestaan is.
Enige wat irritant is, is dat ie er bij een velomobiel ook echt altijd vanuit gaat dat ik het fietspad wil mijden. Daar moet eigenlijk een modus tussen, want het is in Nederland lang niet overal nodig en het mag hier officieel niet met alle velomobielen (ook al heb ik daar meestal overigens maling aan).
Kan iemand mij corrigeren als het niet klopt:
Volgens mij mogen wij alleen binnen de steden/dorpen op de openbare weg mits wij een brede VM / trike hebben.
Echter een speedelec moet op het fietspad en moet buiten de steden/dorpen op de weg.
Binnen de steden/dorpen mogen de speedelec niet harder dan 25, wij mogen zo hard als veilig/verantwoord is.
Buiten de steden/dorpen mogen wij ook zo veilige en hard als veilig. Maar de speedelec 45km.
Is het dan niet zo dat die zogenaamde speedelec erg moeten inhouden in dorpen en op 80km wegen naar verhouding veel te traag gaan?
Maar ik ging laatst op een rondweg rond de 49km/u. Volgens mij was het een weg waar auto's 50 op rijden. Maar ik zit misschien ook weleens op een weg waar ik eigenlijk officieel niet op mag. Maar houdt wel in de gaten of het verantwoordelijk is waar ik op zit.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.