21-Feb-2024, 01:29 AM
(20-Feb-2024, 09:29 PM)Hoekie schreef:Zie ook m'n post hierboven. Niet alleen Rotterdam, ook Provincie Utrecht!(20-Feb-2024, 07:22 PM)gideon schreef: In Rotterdam ...Da's heel mooi. Juist door die - verplicht fietspad gebruiken binnen de bebouwde - regel zie ik er in Goes nog altijd nauwelijks een rijden.
En ze zijn er alweer even. Buiten de bebouwde is het aantal wel al wat groter maar nog altijd peanuts.
En in Amsterdam kan je ze met de velomobiel inhalen over het fietspad
(20-Feb-2024, 09:29 PM)Hoekie schreef: En lijkt dat een vervangingsmarkt van andere fietsen. Net als bij stadsfiets naar ebike gebeurd zeg maar.Ik heb eigenhandig een paar mensen uit Rotterdam uit de auto en op de speed pedelec gepraat, dus ja
Ik had gehoopt op minder auto's, maar dat lijkt, in ieder geval daar waar ik rij, niet te gebeuren.
Het maakt mij niet uit wat ze rijden (wel een beetje), als het maar wat auto's vervangt.
De vraag is of dat met deze ontheffing in Rotterdam gebeurd/aan het gebeuren is.
Er rijden er hier niet heel veel, maar wel opvallend meer dan ik in Goes zag.
De meeste zijn overigens geen Rotterdammers, maar mensen die dicht bij Rotterdam wonen en in Rotterdam werken. De files de stad in zijn namelijk het ergst. En ik zie het ook: Als je 's ochtends vroeg door Rotterdam fietst zie je opvallend meer speed pedelecs de stad ín rijden dan eruit.
(20-Feb-2024, 11:13 PM)Jeroen S schreef: Ik vrees wel dat we bij een hele grote toename van de speedpedelecs misschien inderdaad nog wel eens een maximumsnelheid voor fietsers gaan krijgen. Het verplichte brommerrijbewijs en het hoge prijskaartje remt voorlopig nog wel.Die is er voor speed pedelecs al, dus die redenering snap ik momenteel niet helemaal. Er moet echt flink wat regelgeving aangepast worden om dat voor elkaar te krijgen, of iedere fietser moet voortaan verplicht een werkende snelheidsmeter hebben. Zo'n vaart loopt het niet, tenzij iemand de wielrenners flink onder vuur neemt... of Velomobile World ineens een paar duizend velomobielen per jaar gaat afleveren in Nederland dan tenminste.
(20-Feb-2024, 11:13 PM)Jeroen S schreef: Nu ik een wat snellere Velomobiel heb, waag ik me ook iets meer op de auto rijstrook. Voornamelijk binnen de bebouwde kom. Rotondes neem ik op de autorijbaan ook ongeveer met autosnelheid. De fietsinfrastructuur is vaak dermate belabberd dan zelfs 15 km/h soms veel te snel is. En dan liggen er ook nog graag een boel van die hoge stoeprandjes, verkeereilandjes e.d. Ideaal om je fiets op stuk te rijden. Of je moet achter een heggetje langs, waar je nagenoeg onzichtbaar wordt.Jup, zijn voor mij ook de redenen. Jouw houten velomobiel lijkt qua model best wel op een DF, heeft ie ook dezelfde hoogte? Dan is de Milan mogelijk ook een stukkie lager.
(20-Feb-2024, 11:13 PM)Jeroen S schreef: Naar het werk rijd ik iedere dag hetzelfde fietspad, waar ik ook bijna iedere dag dezelfde mensen tegen kom. We herkennen elkaar, sommigen zwaaien. Daar ga ik echt niet tot het randje met inhalen ofzo, morgen, overmorgen kom ik ze weer tegen. Meestal rijd ik ergens tussen de 30 en 40, tegenwoordig vermoedelijk wat sneller dan met de houten, maar zeker ben ik er niet van want de teller is nog stuk.Voelt die oude Milan hetzelfde als een nieuwe? Komt moeilijk op gang maar als ie eenmaal rolt stopt ie niet als je stopt met trappen?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.