22-Feb-2024, 11:56 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Feb-2024, 11:58 AM door 365cycle.)
(22-Feb-2024, 09:22 AM)Wim -de roetsende schreef: Tja, nu ga je appels met peren vergelijkenGrapjas Maarja, ik zeg het nog maar een keer: De DF doet nog heel goed mee, en de Tuna al helemaal. Wat je daarin inlevert aan snelheid voor praktisch gebruiksgemak - ik snap niet dat er niet meer verkocht worden. Er zijn 3 redenen dat ik 'm nog niet gekocht heb en die hebben voornamelijk te maken met heel specifieke eigenschappen van mijn lijf.
Het verschil Milan-DF of Milan-Snoek is als het vergelijken van een doktersromannetje met werken van Tsjechov.
Je gaat toch niet een DF vergelijken met een Snoek
(22-Feb-2024, 10:05 AM)Roepers schreef: Ik denk dat de verschillen in moderne velomobielen ook microscopisch klein zijn, maar dat de velomobielfans die graag willen uitvergroten. In een race zullen er misschien wat verschillen kunnen zijn maar in het dagelijks verkeer vallen die gewoon weg. Vandaar dat Ymte Sybrandy met de Tuna heeft ingezet op wendbaarheid. In een race verwaarloosbaar, maar in het dagelijks gebruik handig.En dit is de andere kant van de medaille. Ik heb je dit volgens mij vaker zien zeggen, maar je projecteert hier jouw eigen behoefte ten aanzien van een velomobiel op de aankoopkeuze van een ander.
Toch hebben de fans het weer over de allersnelste velomobielen en vergeten ze dat in het dagelijks gebruik andere eigenschappen ook van groot belang zijn. De ontwerpers beseffen dat maar moeten steeds weer constateren dat extreme velomobielmodellen (zo nauw dat je er maar net inpast, geen ruimte meer voor gangbare trappers en voeten, dus plaatjes maar naar het midden van de voet) het toch weer beter doen.
Volgens mij heb je er geen, toch? Mede omdat je geen behoefte hebt aan snelheid? Dan verklaart dat je standpunt ten aanzien van weer het volgende nieuwe efficiëntere model velomobiel. Dat Ymte en Peter dat hebben weten te combineren met nieuwe praktische eigenschappen is mijns inziens idd een flinke prestatie.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.