22-Feb-2024, 05:14 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Feb-2024, 05:28 PM door Roepers.)
Ik heb een camera nodig om het verschil te maken tussen 1/250 van een seconde en 1/125 ste van een seconde. Zelf zou ik dat niet kunnen maken. Het is echt te snel, veel te snel voor mijn brein. Overigens is het voordeel van een film als Ilford FP4 Plus dat die ook deze verschillen verdraagt en dat er in beide gevallen een bruikbare opname te stand komt.
Waar ik dus over val is dat op dit forum vooral snelheid de bepalende factor wordt om te bepalen of een velomobiel de moeite waard is. De Milan SL is de moeite waard, de Df niet. Ik relativeer die verschillen en hup, daar vallen de freaks over mij heen.
Ik weet wel je hebt op allerlei gebieden freaks. In de fotografie heb je de Nikon liefhebbers. Ik was de de lens voor mijn Canon Eos 3000 kwijt. Ik vroeg de fotograaf of hij vervanging voor mij had. Komt er een doos onder de kassa vandaan met allerlei lensdoppen. Eentje met Nikon erop past. Mooi. Op een bijeenkomst met fotografen krijg ik de vraag hoe dat nu kan, een Canon met Nikon op de lensdop. Dat zijn dus freaks.
Je hebt ook Apple freaks en Teslafreaks en hier op het forum is het ook bij tijd en wijle een freakshow en dan gaat het om de snelste velomobiel. Is dat de Milan SL, de Bülk of de Snoek (L)? De Tuna doet al niet meer mee kennelijk. De Strada is natuurlijk inferieur. De mensen die een Quatrevelo hebben gekocht, gaan door dit forum denken dat ze toch maar eens aan een echte snelle velomobiel moeten denken. Als er wat meer ruimte zou zijn voor diversiteit, minder nadruk op snelheid en meer oog voor de overige kwaliteiten. Het zou goed zijn. Het zou de velomobielmarkt ten goede komen. Meer diversiteit is goed. De markt zou er minder nerveus van worden. Het zou ontspannender worden. Vandaar dat ik bij tijd en wijle tegengas geef. Ligfietsen doe ik niet vanwege de snelheid. Er zijn zelfs Velomobielrijders hier op het forum die totaal tevreden zijn met hun Strada of Mango. Die laten de freaks hier kletsen en dat is te prijzen.
En het persoonlijke argument van Wim: Ik meen wel dat hij ooit een Df had en dat die een tijd lang goed genoeg was
Groet,
Marco
Waar ik dus over val is dat op dit forum vooral snelheid de bepalende factor wordt om te bepalen of een velomobiel de moeite waard is. De Milan SL is de moeite waard, de Df niet. Ik relativeer die verschillen en hup, daar vallen de freaks over mij heen.
Ik weet wel je hebt op allerlei gebieden freaks. In de fotografie heb je de Nikon liefhebbers. Ik was de de lens voor mijn Canon Eos 3000 kwijt. Ik vroeg de fotograaf of hij vervanging voor mij had. Komt er een doos onder de kassa vandaan met allerlei lensdoppen. Eentje met Nikon erop past. Mooi. Op een bijeenkomst met fotografen krijg ik de vraag hoe dat nu kan, een Canon met Nikon op de lensdop. Dat zijn dus freaks.
Je hebt ook Apple freaks en Teslafreaks en hier op het forum is het ook bij tijd en wijle een freakshow en dan gaat het om de snelste velomobiel. Is dat de Milan SL, de Bülk of de Snoek (L)? De Tuna doet al niet meer mee kennelijk. De Strada is natuurlijk inferieur. De mensen die een Quatrevelo hebben gekocht, gaan door dit forum denken dat ze toch maar eens aan een echte snelle velomobiel moeten denken. Als er wat meer ruimte zou zijn voor diversiteit, minder nadruk op snelheid en meer oog voor de overige kwaliteiten. Het zou goed zijn. Het zou de velomobielmarkt ten goede komen. Meer diversiteit is goed. De markt zou er minder nerveus van worden. Het zou ontspannender worden. Vandaar dat ik bij tijd en wijle tegengas geef. Ligfietsen doe ik niet vanwege de snelheid. Er zijn zelfs Velomobielrijders hier op het forum die totaal tevreden zijn met hun Strada of Mango. Die laten de freaks hier kletsen en dat is te prijzen.
En het persoonlijke argument van Wim: Ik meen wel dat hij ooit een Df had en dat die een tijd lang goed genoeg was
Groet,
Marco