22-Feb-2024, 06:25 PM
(22-Feb-2024, 06:03 PM)Wim -de roetsende schreef:(22-Feb-2024, 04:34 PM)ZoefZoef schreef: Het vannacht weer raak was en het dyneema van de roets weer eens knapte. Gelukkig wel een nieuwe kabel bij me die het hopelijk wat langer volhoud dan degene die er nu opligt.
Ook niet blij omdat een bout van de voetenslee wederom los zat terwijl ik die 2 weken terug vastgedraaid had. Toch eens kijken of die gebroken is.
Wat doe jij me die aandrijfkabels?
Of is dit die kabel die niet van Derk komt?
Hoe lang doe jij met een kabel? Hoeveel kilometer?
Ik 3000km en dan kan ik 'm ook nog omdraaien en er nog eens 2000km mee rijden.
Meestal leg ik er echter een nieuwe op.
Deze kabel kwam idd niet van Derk vandaan. Het was een 3mm dyneemakabel die ik op marktplaats had gekocht. 1 euro per meter, zoiets. Dus 4x zo goedkoop als Derk. De kwaliteit is duidelijk minder.
Met de kabel van Derk haalde ik zo'n 1500km/1750km en dan moest ik m echt vervangen of omdraaien.. Deze zal er misschien hooguit 1000km op hebben gelegen? Ik weet het niet precies, heb het niet bijgehouden dit keer. Wel rij ik in weer en wind en opspattend vuil bij nat weer doet het kabeltje geen goed.
Er zit nu wel weer een kabel van Derk op: 3mm gele Gleistein dyna one. Die zal wel bij 1500km aan omdraaien toe zijn. Kan het helaas niet bijhouden omdat ik mn tellertje verloren ben en mn nieuwe gebruikte tellertje niet werkt op het houdertje of het sensortje kapot is.