28-Feb-2024, 11:40 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-Feb-2024, 11:18 AM door ZoefZoef.)
(28-Feb-2024, 11:27 PM)Josligfiets schreef: Die titanium m5?
En die tailbag heb je nu te koop gezet?
Zie je, het is niet zo moelijk Wim_de roetsende

Ja, tailbag doe ik niets mee vooralsnog. Ik wil niet zeggen dat ik het ondingen vind want ze zijn reuze praktisch, maar voor mn hedendaagse gebruik heb ik 'm nu niet nodig. Een klein toptasje voldoet. Dan koppel ik daar gewoon een prijs aan waarvoor ik mocht ik er toch een keer een nodig hebben, een andere gebruikte op een later moment terug zou kunnen kopen en zet ik 'm te koop. Wordt ie verkocht, prima. Wordt ie niet verkocht, ook prima.
Het gaat mij primair om die fiets. De M5 titanium de mooiste ligfiets die er is met kleine wielen. De lijnen, de kleur van het verder ongecoate, geglasparelde titanium. Prachtig vind ik ze. Deze M5 is direct rijdbaar. Ik heb dezelfde fiets al, maar die ligt al jaren compleet uit elkaar door een gescheurde voorvork. Nu dus weer een zelfde fiets met eveneens monovork van titanium in betere staat dan mn oude die ik al >10 jaar bezit en die in de tuin weg heeft staan roesten en waar dus sowieso het nodige aan vervangen moet worden.
Deze is met een iets ander carbon stuurtje, carbon crankstel, carbon tailbag en een carbon M5 (?) rem waar ik ook weer aan moet wennen. Daarmee rem je met je duimen, maar wel weer anders dan de welbekende M5 duimremmen. Deze remhendel lijkt meer op een walvisstaart en druk je naar beneden in plaats van omhoog. Je remt er uitsluitend met beide remmen tegelijk mee. Of ik dat systeem nou fijn vind, daar ben ik nog niet achter. Ik heb het idee dat ik de rem anders geplaatst zou willen hebben.