08-Mar-2024, 08:32 PM
(08-Mar-2024, 01:41 PM)DanceRaven schreef:(07-Mar-2024, 07:50 PM)Lopopodium schreef: Rond de klok van 18:00 twee ligfietsers. De eerste was een rode velomobiel die vanuit Zoetermeer langs de A12 (Balijbos zijde ten hoogte van Nootdorp) richting Den Haag ging.
Goh, dat is wel een kleine window geweest dan; ik heb nog geen 300m langs de A12 gereden. Ik had daar ook geen liggers gespot. Waarmee was je onderweg?
Ik was lopend.
Vandaag wel gefietst. Mijn eerste lange toertocht van het jaar. En dat viel flink tegen door de stevige wind. Op papier windkracht 3, maar het was minimaal windkracht 5 volgens mij. Er waren aardig wat stukken bij waarin ik niet harder kon dan 19 of 20 km/uur. Normaal bij neutrale wind heb ik een kruissnelheid van 27 km/uur, en ook vaak al bij mijn eerste toertocht van het seizoen zoals nu. Ik was na vier uur fietsen wel een beetje gebroken, temeer het deel wind mee op de terugweg lang niet zoveel voordeel met zich meebracht als het deel tegen nadeel gebracht had. Maar dat gebeurt helaas wel bij meer fietstochten... Zelfs wind schuin mee voelde meestal als wind tegen. Erg vreemd.
Hadden anderen daar ook last van vandaag?
Ik fietste in de Achterhoek, vanuit Doetinchem via Lichtenvoorde richting Winterswijk en via Bredevoort en Terborg weer terug. Wellicht was de wind in andere delen van het land net zo verradelijk.