19-Mar-2024, 07:46 PM
Vandaag hebben ze hier de weg nog verder afgesloten. Er wordt al maanden aan gewerkt. Nu moeten de klinkers nog op het asfalt gelegd worden, want het moet er wel een beetje dorps uit zien, en niet uitnodigen tot hard rijden. Er gaat werkelijk waar een laagje dunne klinkers over het asfalt. De fietsstroken worden keurig geasfalteerd. Kon ik er eerst nog net een beetje tussen door of over dat asfalt doorsteken naar het industrie terrein, gaat dat nu niet zo makkelijk.
Vanmorgen stond er een verkeersregelaarster die me heel streng zei dat het niet mocht, maar toen ik begon te mopperen dat ik een takke eind moest omrijden had ze ineens veel meer aandacht voor een langskomende hond met baasje. Ben er dus maar langs gereden, omdat ik met mijn draaicirkel ook niet meer terug kon.
Vanmiddag was ze er gelukkig niet meer. En er waren er al een paar geweest die de borden voldoende aan de kant hadden gezet. Met de gewone fiets kiezen ze ook al liever deze route als de omleidingen.
Als het een beetje mee zit zijn ze begin mei klaar, nog 1,5 maand klooien. Daarna is het gelukkig wel beter als het was. De gevaarlijke oversteek in een binnenbocht naar het fietspad aan de linker kant wordt nu afgeschermd met een rotonde. In de andere richting, schiet ik straks zo met een flauw bochtje langs de rotonde, terwijl ik eerst maar moet gokken dat ik geen auto in de flank reed. Die schatten mijn snelheid altijd te laag in.
Na drie maanden klooien, omrijden en hobbelen, vanwege de werkzaamheden zijn deze laatste loodjes het lastigste.
Vanmorgen stond er een verkeersregelaarster die me heel streng zei dat het niet mocht, maar toen ik begon te mopperen dat ik een takke eind moest omrijden had ze ineens veel meer aandacht voor een langskomende hond met baasje. Ben er dus maar langs gereden, omdat ik met mijn draaicirkel ook niet meer terug kon.
Vanmiddag was ze er gelukkig niet meer. En er waren er al een paar geweest die de borden voldoende aan de kant hadden gezet. Met de gewone fiets kiezen ze ook al liever deze route als de omleidingen.
Als het een beetje mee zit zijn ze begin mei klaar, nog 1,5 maand klooien. Daarna is het gelukkig wel beter als het was. De gevaarlijke oversteek in een binnenbocht naar het fietspad aan de linker kant wordt nu afgeschermd met een rotonde. In de andere richting, schiet ik straks zo met een flauw bochtje langs de rotonde, terwijl ik eerst maar moet gokken dat ik geen auto in de flank reed. Die schatten mijn snelheid altijd te laag in.
Na drie maanden klooien, omrijden en hobbelen, vanwege de werkzaamheden zijn deze laatste loodjes het lastigste.