22-Mar-2024, 08:30 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Mar-2024, 08:46 PM door ZoefZoef.)
Gezien mn vermoeden dat het van voren kwam, heb ik het crankstel even nagekeken en een van de cranks had wat speling. Die heb ik flink aangedraaid en zit nu weer stevig vast. Aan dezelfde zijde mist de plastic 'kooi' om de trappers een moer om de kooi te fixeren, dus daar zat ook speling op. Wordt zometeen nog even vastgezet middels een nieuwe zelfborgende moer maar ik kan me niet voorstellen dat dat het gekraak veroorzaakte eigenlijk. Edit: waarschijnlijk is het asje daarvan kapot. Moertje erop zetten lukt niet dus morgen bij daglicht even opnieuw naar kijken
Gelukkig verder geen scheuren in de carbon cranks of nog erger het frame of de neusbuis gezien wat ook even door mn gedachten schoot, dus ik vermoed dat het gekraak opgelost is nu. Een gescheurde monovork is de reden dat mn andere tita shockproof al jaren uit elkaar ligt. Er was dus ook enige vrees op een scheur ergens in het frame, maar daar lijkt gelukkig geen sprake van voor zover ik kan zien.
Gelukkig verder geen scheuren in de carbon cranks of nog erger het frame of de neusbuis gezien wat ook even door mn gedachten schoot, dus ik vermoed dat het gekraak opgelost is nu. Een gescheurde monovork is de reden dat mn andere tita shockproof al jaren uit elkaar ligt. Er was dus ook enige vrees op een scheur ergens in het frame, maar daar lijkt gelukkig geen sprake van voor zover ik kan zien.