02-Apr-2024, 10:07 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Apr-2024, 10:08 PM door 365cycle.)
Balen Pieter!
In mijn ervaring: te vaak met teveel koppel rijden levert problemen met mijn "onderstel" op (knieën o.a.). Zolang ik focus houd op een relatief hoge cadans gaat het goed. Ik heb hier al eens vaker kritiek op gehad, want een hoge cadans is sportief gezien minder efficiënt. In mijn beleving is dat niet de hele waarheid, want zoals ik het zie en ervaar: lagere cadans = zwaardere belasting spieren, hogere cadans = zwaardere belasting hart+vaten.
Dus, mijn motto is: net als met een auto is een kapotte motor minder efficiënt dan één die teveel brandstof verstookt.
Geldt dat voor jou misschien ook?
In mijn ervaring: te vaak met teveel koppel rijden levert problemen met mijn "onderstel" op (knieën o.a.). Zolang ik focus houd op een relatief hoge cadans gaat het goed. Ik heb hier al eens vaker kritiek op gehad, want een hoge cadans is sportief gezien minder efficiënt. In mijn beleving is dat niet de hele waarheid, want zoals ik het zie en ervaar: lagere cadans = zwaardere belasting spieren, hogere cadans = zwaardere belasting hart+vaten.
Dus, mijn motto is: net als met een auto is een kapotte motor minder efficiënt dan één die teveel brandstof verstookt.
Geldt dat voor jou misschien ook?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.