12-Apr-2024, 09:18 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Apr-2024, 09:19 PM door Jeroen S.)
Ik rijd op de ligfiets alleen met licht als het schemert of donker is. De ligger is nu mijn derde fiets, die dus niet vaak buiten komt, zit simpel spul op van de action. Ik weet eigenlijk niet wanneer ik die voor het laatst in het donker heb gebruikt.
In de Milan heb ik voor nog een ledstripje zitten. Die doe ik in de schermering wel eens aan, momenteel omdat ik wegens omleiding over een industrieterrein moet met links en rechts inparkerende vrachtauto's, en nog wat haastige automobilisten erbij. De grote lamp doe ik alleen aan als ik het licht ook kan zien op de straat.
Achter heb ik twee motorfietslampjes zitten die kunnen knipperen, gewoon licht en remmen. Dat is momenteel mijn achterlicht. In het midden zit nog zo'n strip ook van goede kwaliteit die ook gewoon licht en remlicht kan, die is niet aangesloten maar het kabeltje heb ik gevonden. De vorige rijder had die altijd aan, maar dat vreet de accu snel leeg, en mijn woonwerk is 90% vrij liggend fietspad. Heb ik er dus weer uit geknutseld.
Ik heb nog geen remlicht, dat is best lastig op de tankbesturing te maken. Maar dat mis ik ook wel. Ben nog een beetje in dubio wat ik met de achter lampjes ga doen. Ergens wil ik toch wel graag een remlicht, in de zijlampjes drukt dat de knipperlampjes weg. Dus misschien in die middelste? Of die als mistlamp gebruiken? Als dagrij achterlichtje en remlicht?
In de houten velomobiel heb ik de verlichting zo, dat ik altijd de beschikking heb over het knipper en remlicht. Vind ik beiden essentieel. Ook die heeft een kleine voorlamp, voor in de scherming ca 30 lux. Een een grote voor als het echt donker is. Volgens mij 80 lux, iets van Ali express. werkt best redelijk. Heb daar ook al eens zo'n 80 lux van Ali op de muts gezet. Maakt het lichtbeeld wel veel breder.
Op klaarlichte dag met licht rijden doe ik niet. Tenzij het extreem mistig is. Ik heb echter ook de luxe dat ik veel redelijk rustige en verkeersarme routes kan rijden.
In de Milan heb ik voor nog een ledstripje zitten. Die doe ik in de schermering wel eens aan, momenteel omdat ik wegens omleiding over een industrieterrein moet met links en rechts inparkerende vrachtauto's, en nog wat haastige automobilisten erbij. De grote lamp doe ik alleen aan als ik het licht ook kan zien op de straat.
Achter heb ik twee motorfietslampjes zitten die kunnen knipperen, gewoon licht en remmen. Dat is momenteel mijn achterlicht. In het midden zit nog zo'n strip ook van goede kwaliteit die ook gewoon licht en remlicht kan, die is niet aangesloten maar het kabeltje heb ik gevonden. De vorige rijder had die altijd aan, maar dat vreet de accu snel leeg, en mijn woonwerk is 90% vrij liggend fietspad. Heb ik er dus weer uit geknutseld.
Ik heb nog geen remlicht, dat is best lastig op de tankbesturing te maken. Maar dat mis ik ook wel. Ben nog een beetje in dubio wat ik met de achter lampjes ga doen. Ergens wil ik toch wel graag een remlicht, in de zijlampjes drukt dat de knipperlampjes weg. Dus misschien in die middelste? Of die als mistlamp gebruiken? Als dagrij achterlichtje en remlicht?
In de houten velomobiel heb ik de verlichting zo, dat ik altijd de beschikking heb over het knipper en remlicht. Vind ik beiden essentieel. Ook die heeft een kleine voorlamp, voor in de scherming ca 30 lux. Een een grote voor als het echt donker is. Volgens mij 80 lux, iets van Ali express. werkt best redelijk. Heb daar ook al eens zo'n 80 lux van Ali op de muts gezet. Maakt het lichtbeeld wel veel breder.
Op klaarlichte dag met licht rijden doe ik niet. Tenzij het extreem mistig is. Ik heb echter ook de luxe dat ik veel redelijk rustige en verkeersarme routes kan rijden.