30-Apr-2024, 08:55 PM
Ik ben blij omdat de korte fietsvakantie goed bevallen is, behalve dan dat ik rechtopfietsen echt niet meer gewend ben. Zie het andere draadje. Van huis via Wehl, naar Eldrik, langs de oude Ijssel naar Doesburg, bij Dieren de Lange Juffer, de veluwe op. Prachtige route, hij kon goed klimmen. Pa had de tent en de kookspullen extra. Heb tegen hem gegrapt dat ie op de terugweg een paar bakstenen in zijn tas kreeg. Verder via Schaarsbergen en dan in Arnhem nog even wat avondeten halen. Camping Warnsborn is goed bevallen, rustig, lekkere warme douche. En vooral omdat net achter de camping een prachtig beekdalletje ligt, konden we wat wandelen. Dat ging steeds beter met zijn voet. Ook nog even bij de groene Bedstee geweest, een prachtig groene holle heg in een heuvelachtig landschap. Ik was vergeten hoe steil het daar is, maar wel indrukwekkend die hoogte verschillen zo dicht bij huis. Het zijn daar een paar oude Landgoederen aan elkaar, de omgeving is dus deels bos, deels park(bos) maar wel mooi gedaan. Hij kan dat ook wel waarderen. En de merels rond de tent, en de vleermuisjes in de avond etc. Terug via het pontje Huissen-Loo. Mooi om te zien hoe hij het landschap dichter bij huis begon te herkennen.
Het gevoel om weer thuis te komen op eigen kracht, na een reis dat heeft ie in ieder geval gehad. En verder is het gewoon een bikkel. Het was 5 graden de eerste nacht. Dus hield hij maar een t shirtje aan in de slaapzak. Koud vond ie het niet. Tent op zetten, eten maken dat doet ie bij de scouting ook. Kun je prima mee op pad. Af en toe als hij weer naast me kwam fietsen dacht ik uit mijn ooghoek een volwassene te zien, maar het was echt mijn jochie van 14.
Het gevoel om weer thuis te komen op eigen kracht, na een reis dat heeft ie in ieder geval gehad. En verder is het gewoon een bikkel. Het was 5 graden de eerste nacht. Dus hield hij maar een t shirtje aan in de slaapzak. Koud vond ie het niet. Tent op zetten, eten maken dat doet ie bij de scouting ook. Kun je prima mee op pad. Af en toe als hij weer naast me kwam fietsen dacht ik uit mijn ooghoek een volwassene te zien, maar het was echt mijn jochie van 14.