03-May-2024, 10:07 AM
Hopelijk een kortdurende afsluiting?
Ik heb de komende 2 maanden een afgesloten kruispunt op een fietsroute die via een oude spoorweglijn loopt. Jammer genoeg is er geen echt mooie (autoluwe) alternatieve route die ook efficiënt is, dus ik zal de komende tijd meer tussen de auto's door moeten rijden. Positief is wel dat eens het klaar is, ik geen lus meer rond zo'n ellendige fietssluis moet maken maar een verkeerslicht krijg dat op groen zou moeten springen als er fietsers naderen (hopelijk snel genoeg als ik met 40+ in de bergaf richting ga )
Al sinds nieuwjaar heb ik regelmatig afsluitingen op dat traject gehad omdat ze alle kruispunten na elkaar herinrichten in een nogal willekeurige volgorde, al waren de andere kruisingen doorgaans vermijdbaar met een kleine omleiding. Wat wel irritant was, was dat ze de kruispunten die rood asfalt krijgen (op mijn traject 4 stuks, zowat de helft van alles wat open gelegen heeft) opleverden zonder de toplaag. Die met zwarte asfalt werden gelukkig wel meteen afgewerkt. Het lijkt er wel op dat ze die rode toplagen sinds vorige week eindelijk overal aan het leggen zijn.
Doel van die werken is dat de fietsers zoveel mogelijk voorrang krijgen op dat traject (fietssnelweg), stukken beter. Vroeger moest ge aan het minste karrenspoor (zelfs sommige zandwegen) voorrang geven
Ik heb de komende 2 maanden een afgesloten kruispunt op een fietsroute die via een oude spoorweglijn loopt. Jammer genoeg is er geen echt mooie (autoluwe) alternatieve route die ook efficiënt is, dus ik zal de komende tijd meer tussen de auto's door moeten rijden. Positief is wel dat eens het klaar is, ik geen lus meer rond zo'n ellendige fietssluis moet maken maar een verkeerslicht krijg dat op groen zou moeten springen als er fietsers naderen (hopelijk snel genoeg als ik met 40+ in de bergaf richting ga )
Al sinds nieuwjaar heb ik regelmatig afsluitingen op dat traject gehad omdat ze alle kruispunten na elkaar herinrichten in een nogal willekeurige volgorde, al waren de andere kruisingen doorgaans vermijdbaar met een kleine omleiding. Wat wel irritant was, was dat ze de kruispunten die rood asfalt krijgen (op mijn traject 4 stuks, zowat de helft van alles wat open gelegen heeft) opleverden zonder de toplaag. Die met zwarte asfalt werden gelukkig wel meteen afgewerkt. Het lijkt er wel op dat ze die rode toplagen sinds vorige week eindelijk overal aan het leggen zijn.
Doel van die werken is dat de fietsers zoveel mogelijk voorrang krijgen op dat traject (fietssnelweg), stukken beter. Vroeger moest ge aan het minste karrenspoor (zelfs sommige zandwegen) voorrang geven