22-Jul-2018, 12:05 AM
Ik gebruik mijn ligger als dagelijkse fiets en fiets dan ook automatisch in het donker, ik zorg wel voor goede verlichting en heb ook een halve schijnwerper er op zitten, naast mijn gewone lampje. Het is eigenlijk een simpele zaklamp met drie standen, fel knipperen, continu fel of wat minder fel licht en kan dat met een simpele druk op een knopje aanpassen aan wat ik nodig heb op dat moment. In dat zaklampje zit een gewone (oplaadbare) AA penlite, en ik heb een broertje van dat zaklampje en daar zit een 3,7V formaat penlite accu in en dat geeft nog eens een stoot extra licht (over de 1000 lumen) en als het echt donker is en ik geen tegenliggers heb / verwacht zet ik die erop. Maar dat is echt vergelijkbaar met groot licht van een auto en dan durf ik ook wel voldoende snelheid te maken 's nachts. Maar anders fiets ik 's nachts meestal iets kalmer aan als overdag. Dat is voor mij het enige wat ik daarvoor doe. In de stad fietsen maakt het weinig uit, daar is zoveel straatverlichting (in Enschede dan) dat overdag of in donker fietsen voor mij eigenlijk niet eens echt anders is. Heb ik ook het gewone zaklampje aan, maar dan vooral om beter gezien te worden.
Die zaklampjes heb ik bijna altijd wel bij me (als ik ga fietsen) en tijdens komende toertocht van Mooi Twente kan je die wel bekijken
Maar echt andere tips als dus verlichting heb ik niet direct, hoogstens dat het wel handig kan zijn om als je (juist in bekend gebied) ongeveer weet waar de paaltjes staan bij een fietspad (begin / einde / kruisingen)
Die zaklampjes heb ik bijna altijd wel bij me (als ik ga fietsen) en tijdens komende toertocht van Mooi Twente kan je die wel bekijken
Maar echt andere tips als dus verlichting heb ik niet direct, hoogstens dat het wel handig kan zijn om als je (juist in bekend gebied) ongeveer weet waar de paaltjes staan bij een fietspad (begin / einde / kruisingen)