11-May-2024, 01:11 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-May-2024, 01:28 AM door ZoefZoef.)
(11-May-2024, 12:29 AM)GerDilven schreef: Ik de laatst gemaakte quest naar Nederland heb gebracht.
De laatst gemaakte quest heb ik (gisteren inmiddels) gekocht met slechts 1749 km op de teller.
Zoals iedere velomobiel die ik koop, bracht ik ook deze eerst naar Dronten om velomobiel.nl deze een grote beurt te geven, op maat te maken en velerlei wensen aan te laten brengen.
Ook dit bezoek bleek weer uiterst noodzakelijk te zijn.
De quest had veel meer geleden dan dat ik dacht.
Dankzij de kundigheid van deze heren rijdt de quest weer als een zonnetje en kan ik komend jaar weer vol trots naar mijn werk fietsen.
Uiteraard ben ik erg benieuwd hoe dit lichtgewicht racemonster zich zal gedragen ten opzichte van mijn oudere, zwaardere strada.
Wellicht weer een nieuw item om mijn dagelijkse trots te melden...wordt vervolgd...
Een rode carbon, uit Belgie. Bouwjaar 2023, nauwelijks kilometers erpo en dan toch geleden en een noodzakelijk bezoek aan Dronten?
Wat was er precies mis mee dan dat dit echt een noodzakelijk bezoek was?
Ik op mn beurt ben blij dat ik in mn woonkamer al meerdere keren verlekkerd naar mn titanium M5 heb lopen kijken, waar ik nu de aluminiumkleurige velgen onder heb gezet van de shockproof die ik eerder deze week heb overgenomen van berth999. Deze M5 is daarmee weer zoals ik het 'm het mooist vind: met de glanzende, zilverkleurige hoge aerovelgen en titanium monovork <3 <3 <3
Nu is het eigenlijk de bedoeling dat alles 1 op 1 overgezet zou worden naar het frame van een andere titanium shockproof, maar voor nu kwam dit even beter uit. De wielen die onder deze titanium zitten, waren niet helemaal ok. Achter maakten ze teveel geluid; ik denk dat ik daar de kogellagers moet vervangen en voorop zat er een gigantische speling op het voorwiel. Bij het remmen, voelde ik ook bij elke rondgang van het wiel een 'bump'. Waar ik eerst verwachtte dat dat door een slag in het wiel ofzo zou komen, vermoed ik nu dat het door een kapot lager voor komt dus die hoop ik komende week te vervangen en anders wellicht door een remblokje dat niet helemaal goed was geplaatst. Die zwarte velgen zitten nu onder een zwarte shockproof, wat ook wel weer aardig is. En die glimmen weer, want ik heb ze wat gepoetst.